Abstract:
هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت مندی و موتر بودن آموزش مجازی درس زیست شناسی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا میباشد. در اواخر سال 2019 بیماری ویروسی همهگیر کرونا که کانون آن شهر ووهان کشور چین بود شیوع پیدا کرد و به سرعت سرتاسر جهان را درگیر خود کرد. در این شرایط آموزش مجازی به عنوان یکی از روشهای رایج و نوین در کشورهای مختلف برای آموزش دانشآموزان در مقاطع گوناگون تحصیلی در سرتاسر جهان به شمار میرود. عواملی مانند افزایش امکانات و دسترسی به اینترنت در رشد این روش نقش مؤثری داشته اند.
در این مطالعه تعداد 40 پرسشنامه توسط دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم (پایه یازدهم) که از میان 60 دانش آموز با وضعیتهای تحصیلی گوناگون (ضعیف، متوسط و قوی) انتخاب شدند تکمیلگشت. در این پرسشنامه از دانشآموزان خواسته شد که نظرات خود را دربارهی آموزش مجازی درس زیست شناسی با گزینه های موجود در پرسشنامه ارائه دهند. با توجه به نتایج بدست آمده در این پژوهش 5/52 درصد دانش آموزان با برگزاری کلاس مجازی زیست شناسی در این برهه زمانی موافق بودند و 25 درصد آنان با این روش مخالف بودند. همچنین میزان سطح معنا داری در این پژوهش 01/0 است که نشان دهندهی تاثیر آموزش مجازی در درس زیست شناسی میباشد. به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که آموزش مجازی به عنوان یک روش آموزشی می تواند استفاده گردد درصورتی که در آن انتقال مفاهیم به خوبی انتقال یابد.
Machine summary:
هدف از مطالعه ی حاضر، ارزیابی وضعیت آموزش مجازي (شبکه های اجتماعی مجازی تلگرام، وات ساپ و برنامه های تلوزیونی) در دوران شیوع ویروس کرونا در درس زیست شناسی در دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه (پایه یازدهم) شهرستان بجنورد میباشد.
سوالات مطرح شده در پرسشنامه میزان تاثیر آموزش مجازی درس زیست شناسی از دانش آموزان میزان سطح پیچیدگی سوالات در حد خوب انتخاب شد، به طوری که تعداد کمی از سوالات فاقد پاسخ بودند؛ همچین روایی و پایایی سوالات این پژوهش با استفاده از نظر کارشناسان ارزیابیگشت و با توجه به نظر آنان در حد مطلوبی بودند.
همچنین در ارتباط با میزان موفقیت تدریس مجازی درس زیست شناسی 5/37 درصد دانشآموزان تاحدودی و 5/32 درصد این روش را موفق دانسته بودند.
همچنین در ارتباط با میزان موفقیت تدریس مجازی درس زیست شناسی، 5/37 درصد دانش آموزان تاحدودی و 5/42 درصد این روش را موفق دانسته بودند.
The Evaluation Of Virtual Education In View Point Virtual E-learning Centers In Universities Of Tehran From Students.
The Effect of Virtual Education on Biology Learning in 11th Grade Students in Delgan County.
Assessing the impact of virtual education on biology lessons for 11th grade female students in Bojnourd Hamidreza Farzin1, Majid Jamshidian-Mojaver1*, Mohadese Amiri3, Ali Khastar4 Abstract In late 2019, the widespread corona virus, centered on the Chinese city of Wuhan, spread and quickly spread around the world.
In this questionnaire, students were asked to comment on the virtual education of biology lessons with the options in the questionnaire.
Keywords Virtual Education, Biology, Learning rate, corona virus 1,2 .