Abstract:
زمینه وهدف: با توسعه روزافزون و گرایش رو به رشد سازمانها به استقرار سیستمهای مدیریت متناسب با اهداف سازمانی و بنا
به خواست کاربران و طرفهای ذینفع خودء منطق استقرار همزمان چند سیستم مدیریتی به صورت فراگیر مورد اقبال قرار
گرفت. سیستم مدیریت مجموعه ای از عناصر مرتبط و همبسته می باشد که به منظور ایجاد خط مشی و تعیین اهداف و
دستیابی به آن مورد استفاده قرار می گیرد. یک سیستم شامل ساختار سازمانی برنامه ریزی فعالیت هاء مسئولیت هاء شیوه
هاء رویه هاء فرآیند ها و منابع می باشد
روش : در بیشتر پژوهش های علوم انسانی نظر به اینکه هدف اصلی از انجام پژوهش بررسی یک موضوع به روش میدانی است
میتوان گفت پژوهش مذکور از نظر هدف در حیطه پژوهش های کاربردی میباشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه در این
پژوهش نیز از روش های میدانی نظیر پرسشنامه استفاده شده است. میتوان بیان کرد که پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و
روش گردآوری داده هاء یک پژوهش توصیفی- پیمایشی است.
یافته ها: با توجه به یافته های تحقیق و ضریب مسیر مربوط به این فرضیه ها در مدل اندازه گیری تحقیق حاضر می توان به
این نتیجه رسید که رضایت کاربر از سیستم های اطلاعاتی، سهولت استفاده از سیستم های اطلاعاتیء قابلیت های مدیریت
دانش .ب فرایندهای مدیریت دانش ۰ قابلیت های سازمانی سیستم , بر عملکرد موفقیت آمیز شرکت های داتش پنیان تاثیر
معناداری دارد.. بدین معنی که با افزایش به میزان ۱ واحد از متغیر های یادشده به احتمال ۹۵ درصد عملکرد موفقیت آمیز
شرکت های دانش بنیان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد از سویی بارهای عاملی نیز کیفیت بسیار مناسبی در
تبیین سازه خود دارند به این دلیل که مقدار آن ها بیشتر از ۰/۵ است.
نتیجه گیری: برای بهینه شدن فعالیت و قابلیت های سازمانی این شرکت مدیران می توانند نظام مدیریت دانش متناسب با
اهداف شرکت را پیاده سازی کنند. همچنین استراتژی هایی با گرایش به سمت بهبود مستمر عملکرد ارائه دهند تا برنامه
ریزی تخصصی و بهتر در مورد آن ها صورت گیرد .این شرکت ها می توانند از طریق ایجاد ظرفیتهای تغییرء اصلاح و ساده
سازی فرایندهای شرکتی به بهبود فرایندها و عملیات بانکداری هوشمند کمک کنند و بهبود پذیری فرایندهاء در نهایت به
بهبود در متغیرهایی مانند هزینه. کیفیت و زمان تحویل محصول تولیدی و خدمات منجر می شود
Machine summary:
يافته ها: با توجه به يافته هاي تحقيق و ضريب مسير مربوط به اين فرضيه ها در مدل اندازه گيري تحقيق حاضر مي توان به اين نتيجه رسيد که رضايت کاربر از سيستم هاي اطلاعاتي ، سهولت استفاده از سيستم هاي اطلاعاتي ، قابليت هاي مديريت دانش ،ب فرايندهاي مديريت دانش ، قابليت هاي سازماني سيستم ، بر عملکرد موفقيت آميز شرکت هاي دانش بنيان تاثير معناداري دارد..
با توجه به شکل ٤-٤ و ضريب مسير مربوط به اين فرضيه در مدل اندازه گيري تحقيق حاضر ميتوان به اين نتيجه رسيد که رضايت کاربر از سيستم هاي اطلاعاتي به ميزان ٠/١١٦ بر عملکرد موفقيت آميز شرکت هاي دانش بنيان تاثير مثبت و معنادار دارد.
با توجه به ضريب مسير مربوط به اين فرضيه در مدل اندازه گيري تحقيق حاضر ميتوان به اين نتيجه رسيد که سهولت استفاده از سيستم هاي اطلاعاتي مديريت به ميزان ٠/٢٠٤ بر عملکرد موفقيت آميز شرکت هاي دانش بنيان تاثير مثبت و معنادار دارد.
با توجه ضريب مسير مربوط به اين فرضيه در مدل اندازه گيري تحقيق حاضر ميتوان به اين نتيجه رسيد که قابليت هاي مديريت دانش سيستم هاي مديريت دانش به ميزان ٠/١١٨ بر عملکرد موفقيت آميز شرکت هاي دانش بنيان تاثير مثبت و معنادار دارد.
با توجه به ضريب مسير مربوط به اين فرضيه در مدل اندازه گيري تحقيق حاضر ميتوان به اين نتيجه رسيد که قابليت هاي سازماني سيستم هاي مديريت عملکرد به ميزان ٠/١٨٨ بر عملکرد موفقيت آميز شرکت هاي دانش بنيان تاثير مثبت و معنادار دارد.