Abstract:
قوانین مربوط به ثبت های دوطرفه در حسابداری مالی اغلب به صورت مختصر در کلاس ها، تدریس میشوند. همواره تأکید فراوانی بر حفظ کردن و به خاطر سپردن قوانین وجود دارد و تعداد زیادی از دانشجویان، تجربه بسیار کمی به صورت عملی در رابطه با این موارد دارند. این امر، معمولاً از نظر دانشجویان خسته کننده، سخت و انتزاعی است. نظرات متفاوتی در رابطه با اینکه آیا چنین مهارت های فنی باید طی برنامه درسی حسابداری، عملاً به دانشجویان آموزش داده شود یا نه، وجود دارد. با این وجود مدرسین اصول حسابداری اغلب عنوان می کنند که برای دانشجویان درک اثرات حسابداری دو طرفه بر معاملات دشوار است. در این راستا، در مقاله حاضر سعی شده است که نحوه استفاده از بازی صفحهای معروف مونوپولی در کلاس درس اصول حسابداری (1) تشریح شود. بنابراین، جهت آشنایی مدرسین حسابداری، معادله حسابداری و قواعد حسابداری دو طرفه با بازی مونوپولی پیوند زده میشود به نحویکه دانشجویان ضمن یادگیری مفاهیم مربوط به ثبت دو طرفه حسابداری، سرگرم نیز شوند. زمانی که دانشجویان در حین بازی مجبور هستند مانده دفاتر خود را تراز نگه دارند، وجه نقد دریافت یا پرداخت کنند و یا حتی به زندان بروند، احساس می کنند آنچه را که آموخته اند، در دنیای واقعی قابل استفاده است.
Double entry rules in financial accounting are often taught in an abstract manner in the courses. Emphasis is frequently placed on memorizing the rules and many students have very little practical experience with these cases. Many students believe that memorizing accounting rules without being able to link them to the real world is boring, hard and abstract. There are competing views on whether or not such technical skills should be taught to students within the accounting curricula. Lecturers often believe that understanding the double-entry effects of transactions is difficult for students. Presenting accounting principles to students effectively is an ongoing challenge in accounting education. Therefore, the present paper attempts to explain how to use the famous Monopoly game in the accounting principles course to facilitate the learning of double entry accounting concepts in a fun and entertaining environment. A sense of practical reality is achieved as students continually balance their books during the game, receive or pay out money, and even go to jail.