Abstract:
استفاده از هوش تجاری و تجزیه و تحلیل تجارت برای حمایت از تصمیم گیری در دنیای عملی بسیار گسترده است و ارتباط آنها با حسابداری مدیریت در ادبیات غیر دانشگاهی بیان شده است. با این وجود، تحقیقات فعلی در مورد پیامدهای سیستم های هوش تجاری برای سیستم حسابداری مدیریت هنوز محدود است. هدف از این مطالعه کمک به درک نحوه پیاده سازی و استفاده از سیستم هوش تجاری بر تکنیک های حسابداری مدیریت و نقش حسابداران مدیریت است. یک تحقیق اکتشافی که شامل مشاوران هوش تجاری از شرکتهای مشاور ایرانی بود، انجام شد. در این پژوهش از روش مطالعه کیفی استفاده شده است زیرا این امکان را برای کاربر فراهم می کند که با سوالات پیچیده "چگونه" روبرو شوید و در عین حال، با در نظر گرفتن سایتهای مختلف، تصویری جامع از پدیده ارائه دهید. در این پژوهش مشخص شد که اجرای هوش تجاری می تواند تخصص حسابداران مدیریت را تحت تاثیر قرار دهد و با حمایت از معرفی تکنیک های جدید و پیشرفته حسابداری مدیریت می تواند نه تنها تغییرات فزاینده ای در تکنیک های موجود حسابداری مدیریت بلکه بیشتر مربوط به آن نیز ایجاد کند. با شناسایی تغییرات در سیستم حسابداری مدیریت و همچنین عواملی که می توانند از رابطه فضیلت بین هوش تجاری و سیستمهای حسابداری مدیریت جلوگیری کنند یا از آن حمایت کنند، این تحقیق می تواند هم برای مشاوران و هم برای شرکتهای مشتری در مدیریت موثر پروژه های هوش تجاری مفید باشد.
Machine summary:
به منظور کمک به دانش در مورد تأثیر سیستم های هوش تجاری بر سیستم حسابداری مدیریت، این تحقیق یک رویکرد مطالعه اصلی را برای بررسی تغییرات احتمالی در تکنیک های حسابداری مدیریت و نقش حسابداران مدیریت اتخاذ می کند که می تواند با پیاده سازی و استفاده از هوش تجاری تقویت شود.
علاوه بر این، از نظر عملی، این مطالعه با افشای عواملی که باید مورد سوء استفاده قرار گیرند (اهرم ها) یا از آنها جلوگیری کرد (موانع) برای اجازه دادن به سیستم های هوش تجاری، یافته های مفیدی را برای مشاوران و همچنین شرکت های مشتری درگیر در پروژه های اجرای هوش تجاری ارائه می دهد.
با توجه به اینکه هدف این پژوهش ارائه تصویری گسترده و جامع از تغییرات حسابداری مدیریت در سیستم های هوش تجاری بود و نه تجزیه و تحلیل عمیق چنین تغییراتی، مطالعه اول اجازه داد تعداد بیشتری از واحدهای مطالعه را از چندین مورد موردی بررسی کنیم [20] تصمیم گرفته شد تحقیقات فشرده موردی را که متمرکز بر یک یا تعداد محدودی از شرکت ها است انجام صورت نگیرد، به این دلیل که "ممکن است دامنه چنین برداشت ها و بینش هایی را به دست نیاورد [20].
Strategic enterprise management in the taps and fittings sector: Application of the balanced scorecard methodology to business intelligence systems.
The role of organizational absorptive capacity in strategic use of business intelligence to support integrated management control systems.
However, current research on the implications of business intelligence systems for management accounting systems is still limited.