Abstract:
هدف: سیستم عاملهای رسانههای اجتماعی میتوانند ابزاری امیدوار کننده برای کمپینهای بازاریابی خرده فروشان باشند. به ویژه به منظور معرفی محصولات جدید، رسانههای اجتماعی ممکن است تعامل اجتماعی و دهان به دهان آنلاین را تسهیل کنند و بنابراین، میتوانند دامنه دسترسی را گسترش دهند و انتشار اطلاعات مربوط به محصول جدید را تسریع کنند. تاثیر ارتباط دهان به دهان و تعامل اجتماعی آنلاین بر رفتار مصرف کننده در تحقیقات قبلی به طور گسترده تحلیل شده است. با این حال، تاکنون دانش کمی در مورد تاثیر کمپینهای رسانههای اجتماعی در معرفی محصولات جدید وجود دارد. بنابراین، هدف این مطالعه تجزیه و تحلیل تاثیر یک کمپین رسانههای اجتماعی در موفقیت معرفی یک محصول جدید بوده است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی از لحاظ روش، توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری، کارکنان شرکتهای دانش بینان پارک علم و فناوری تربیت مدرس که کاربران عضو شبکه اینستاگرام هستند با حجم نمونه 273 نفر بوده است. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه استاندارد است که روایی و پایایی آن تائید و برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری بوسیله نرم افزار SmartPLS2 و آمارتوصیفی از طریق نرم افزار SPSS24 استفاده شده است. یافتهها: فرضیههای ادعایی مبنی بر اینکه که حس تعلق به جامعه، آزمونگر محصول محصول جدید بر قصد و پیشنهاد خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش نسبت به محصول جدید تاثیر دارد مورد تائید واقع شد. نتایج: نتایج نشان میدهد که نحوه استفاده از اینستاگرام برای بهبود اقدامات بازاریابی بسیار مهم میباشد و حس اجتماعی، تست محصول جدید و نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید جدید بر بهرهگیری واقعی از شبکه اجتماعی اینستاگرام در ارتباط با معرفی واکسنهای جدید به بازار تاثیر اساسی در این راستا ایفا میکند.
Machine summary:
نتایج : نتایج نشان میدهد که نحوه استفاده از اینستاگرام برای بهبود اقدامات بازاریابی بسیار مهم میباشد و حس اجتماعی، تست محصول جدید و نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید جدید بر بهرهگیری واقعی از شبکه اجتماعی اینستاگرام در ارتباط با معرفی واکسن های جدید به بازار تاثیر اساسی در این راستا ایفا می کند.
به طور خاص، این تحقیق به سؤالات تحقیق زیر میپردازد: 1-تأثیر یک کمپین محرک اجتماعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به محصول جدید شرکتهای دانش بینان چیست؟ Martins, , Oliveira, Gonçalves, Branco Ogilvie and et al Martins, , Oliveira, Gonçalves, Branco Ramos Hennig-Thurau Baum 2- تأثیر اقدامات تبلیغاتی تأثیرگذار شبکه اجتماعی اینستاگرام بر احتمال خرید محصول جدید مصرف کنندگان محصول جدید شرکتهای دانش بینان چیست؟ 3- تأثیر یک کمپین قوی در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محصول جدید شرکتهای دانش بینان چیست؟ بنابراین تمرکز اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر فعالیتهای شبکه اجتماعی بر موفقیت معرفی محصول جدید به واسطه نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید جدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام 1 است.
در واقع ما میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که رسانههای اجتماعی چگونه بر موفقیت یک محصول جدید تاثیر میگذارد؟ اهمیت وضروت تحقیق شرکتها با استفاده از کمپینهای تبلیغاتی نه تنها از طریق وب سایتهای شبکههای اجتماعی اطلاعات خود را در مورد محصول جدید ارائه میدهند بلکه برخی از مصرف کنندگان را انتخاب میکنند که محصول جدید به آنها داده میشود و باید تجربیات خود را به دیگران بگویند.
) فرضیه های تحقیق: فرضيه اصلي 1: حس اجتماعی محصول جديد بر احتمال خرید محصول جدید با نقش میانجی نگرش نسبت به نام و برند محصول جدید تاثیر مثبت و معنی داری میگذارد.