Abstract:
هدف: این پژوهش با هدف بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر تجاری سازی نتایج تحقیقات علمی در شرکت های دانش بنیان به انجام رسیده است. روش:پژوهش حاضر از نظر هدف بنیادی است از جانب دیگر از آنجا که نتایج آن می تواند به شکل عملی مورد استفاده قرار گیرد از نوع کاربردی است. از سوی دیگراز منظر روش شناسی، این پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 970 نفر از مدیران شرکت های دانش بنیان ایران است که تعداد 275 نفر از آنان بر اساس فرمول نمونه گیری کوکران به عنوان نمونه انتخاب شده اند. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که با توجه به کوچکتر بودن سطح معنی داری از میزان 0.05 و بزرگتر بودن شاخص CR از میزان 1.96 در مسیر تأثیر عوامل سازمانی بر تجاری سازی، عوامل سازمانی در تجاری سازی نتایج تحقیقات مؤثری دارند.
Objective: The purpose of this study was to investigate the organizational factors affecting the
commercialization of scientific research results in knowledge-based companies in Iran.
Methodology: : The present study is fundamental in terms of purpose, since the results can be
applied in a practical way. On the other hand, from a methodological perspective, this is a
descriptive-survey research. The statistical population of the study consisted of 970 managers of
knowledge-based companies of Iran, 275 of whom were selected based on sampling formula. A
researcher-made questionnaire was used to collect the required data.
Results: The findings show that considering the smaller significance level of 0.05 and the larger
CR index of 1.96 in the direction of impact of organizational factors on commercialization,
organizational factors are involved in commercializing scientific research results, so the
research hypothesis approved
Machine summary:
بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر تجاریسازی نتایج تحقیقات علمی در شرکتهای دانش بنیان ایران منصور ترکیانتبار دکتری علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود، ایران.
com چکیده هدف: این پژوهش با هدف بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر تجاریسازی نتایج تحقیقات علمی در شرکتهای دانش بنیان به انجام رسیده است.
یکی از این عوامل، عوامل سازمانی هستند که هدف اصلی این پژوهشآگاهی از نقش این عوامل در فرآیند تجاریسازی است و قصد برآن است تا فرضیه: عوامل سازمانی بر تجاری سازی نتایج تحقیقات علمی در شرکتهای دانش بنیان ایران نقش دارد را مورد آزمون قرار دهد.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان دادکه سیاستگذاری، توسعه مقررات و مدیریت، مهمترین عوامل الگوی عملی تجاریسازی نتایج تحقیقات علمی در ایران هس Clayton et al Hamlicki et al Lin, Wang &.
سؤالی که این پژوهش نیز قصد پاسخگویی به آن را دارد این است که عوامل سازمانی به چه میزان بر تجاریسازی نتایج تحقیقات علمی در شرکتهای دانش بنیان مؤثرند؟ روششناسی پژوهش با توجه به اینکه نتایج این پژوهش میتواند به شکل عملی مورد استفاده شرکتهای مورد مطالعه و مدیران ارشد در سطح ملی قرار گیرد از نوع کاربردی است.
از نظر نوع مطالعه، کیفی-کمی و یا به عبارتی در هم آميخته 1 است؛ مطالعه کيفي در راستاي شناسایی عوامل سازمانی اثرگذار بر تجاریسازی نتایج تحقیقات علمی از طریق انجام مصاحبه با اساتید دانشگاهی متخصص در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت و اقتصاد و همچنین مدیران عامل شرکتهای دانش بنیان انجام گرفت.
The effect of oil price fluctuations on stock returns according to the situation of the political stability index of oil producing Ali Mardani Master of Economics Kharazmi University, Tehran, Iran.