Abstract:
برای موفقیت در محیط های کسبوکار رقابتی امروزی» یک شرکت باید یک استراتژی کسبوکار روشن داشته باشد که توسط
سایر استراتزی های سازمانی پشتربانی شود در حالی که مطالعات پیشین بیان می کنند که هسموبی استراتژیک» عملکرد شر ترا
بهبرد می بخشهه با این, حال به عرامل متعدد همسوبی استراتژیک با جوت گیری استراتژیک شرکت ها ترجه کمی شده است این
پژوهش از لحاظ هدف کاربردی» از لحاظ روش توصیفی- پیمایشی می باشند. جامعه آماری این پژوهش مدیران فروشگاههای
انلاین میباشد. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران جامعه نامحدود تعداد ۳۸۴ نفر انتخاب شد. همچنین نمونه گیری به روش
تصادفی ساده میباشد. برای اندازه گبری متغیرها|از پرسشنامه استراتزی#کسب واکار و پرسشنامه استاندا رد وابرای ستجش امتغیر
بازاریابی محصول از پرسشنامه استاندارد چیرانی» بجارسری و علیزاده و از پرسشنامه استاندارد عملکرد شرکت برای سنجش
عملکرد شرکت های آنلاین استفاده شد. نتایج نشان داد که فناوری اطلاعات؛ بازاریابی و استراتژی کسبوکار بر عملکرد شرکت
تاثیر مثبت و معناداری دارند.
Machine summary:
مديريت و تأثير استراتژي کسب وکار، فناوري اطلاعات و بازاريابي بر عملکرد شرکت (مطالعه موردي: مديران فروشگاه هاي آنلاين ) در استان هرمزگان شهرستان بندرعباس 1 راحله مظفري ١- کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني، دانشگاه بين المللي جزيزه کيش چکيده براي موفقيت در محيط هاي کسب وکار رقابتي امروزي، يک شرکت بايد يک استراتژي کسب وکار روشن داشته باشد که توسط ساير استراتژي هاي سازماني پشتيباني شود.
در حالي که استراتژي کسب وکار چگونگي هماهنگي شرکتها براي دستيابي به اهداف و اهداف کلي خود را مشخص ميکند استراتژي بازاريابي با شناسايي تهديدات و فرصتهاي موجود در محيط جهت موقعيت بهتر سازمان در بازار، از استراتژي تجارت پشتيباني ميکند به عبارت ديگر، استراتژي بازاريابي بر روش هايي متمرکز است که شرکت ميتواند به طور مؤثر خود را از رقباي خود متمايز کند و از نقاط قوت متمايز خود براي ارائه ارزش بهتر به مشتريان خود در يک محيط خاص بهره ببرد.
با گسترش کاربرد فناوري اطلاعات در کشور و تدوين طرح هايي جهت توسعه اين کاربريها و تعريف پروژه هاي مختلف نرم افزاري و سخت افزاري در بخش هاي دولتي و خصوصي، اکنون پس از چند سال شاهد به ثمر نشستن بخشي لز اين پروژه ها در کشور هستيم ؛ اما اين که انجام اين پروژه ها تا چه حد به گسترش کاربرد فناوري اطلاعات در کشور کمک نموده است ، نيازمند بررسي و ارزيابي جامع هر يک از پروژه ها بر اساس اهداف از پيش تعيين شده ميباشد تا بتوان با توجه به مشکلات و کاستي هاي موجود در اين زمينه ، در تعيين اهداف و برنامه ريزيهاي آينده نگرش واقع بينانه و بهتري ايجاد نمود.