Abstract:
پژوهش حاضر به بررسی رابطه ابعاد ساختار سازمانی با دانشآفرینی کارکنان در شهرداریهای شهر ساوه پرداخته است. این پژوهش، در روششناسی توصیفی - پیمایشی میباشد. جامعه آماری این تحقیق، جامعه آماری این پژوهش کارکنان شهرداریهای شهر ساوه به تعداد 440 نفر میباشند. حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان (1972) 205 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه میباشد. پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز (2007) شامل ۲۴ سئوال، پرسشنامه خلق دانش توسط سانکوسکا (2013)شامل 8 گویه میباشد. هم چنین برای انجام تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS استفاده شده است. در نتیجه فرضیه تحقیق، بین ابعاد ساختار سازمانی با دانشآفرینی کارکنان در شهرداریهای شهر ساوه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
Machine summary:
در نتيجه فرضيه تحقيق ، بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداريهاي شهر ساوه رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.
لذا اين تحقيق بر آن است تا بررسي کند که آيا بين ساختار سازماني فرايند دانش آفريني در شهرداري هاي شهر ساوه رابطه وجود دارد؟ روش تحقيق در اين تحقيق ، از روش توصيف پيمايشي استفاده شده است .
آزمون مدل و فرضيه هاي پژوهش جدول ٤٢: ضرايب همبستگي، روايي همگراي سازه ها (به تصویر صفحه رجوع شود) شکل ٤-٥، مدل مفهومي پژوهش در حالت تخمين ضرايب استاندارد سازه ها براي فرضيه پژوهش «رابطه بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداريهاي شهر ساوه » را نشان ميدهد.
شکل ١: مدل مفهومي پژوهش در حالت تخمين ضرايب استاندارد فرضيه پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به ضريب استاندارد ميتوان گفت که بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداريهاي شهر ساوه به ميزان ٠.
H١: بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداري هاي شهر ساوه رابطه وجود دارد.
(به تصویر صفحه رجوع شود) طبق نتايج به دست آمده در شکل هاي ١ و ٢ و جدول ٣، بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداريهاي شهر ساوه در سطح اطمينان ٩٩% رابطه معناداري وجود دارد.
٨٣١+) ميتوان گفت بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداري شهر ساوه رابطه وجود دارد.
بحث و نتيجه گيري فرضيه تحقيق : بين ابعاد ساختار سازماني با دانش آفريني کارکنان در شهرداريهاي شهر ساوه رابطه وجود دارد.