Abstract:
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر اعتماد بر تعلق خاطر (دلبستگی) مشتریان در صنعت بیمه پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است. که در روششناسی توصیفی - همبستگی میباشد جامعه ی آماری، مشتریان صنعت بیمه شهر تهران میباشند، که تعداد آنها نامحدود است و تعداد نمونه ی آماری طبق جدول مورگان به علت نامحدود بودن جامعه آماری؛ حجم نمونه 384 نفر برآورد میشود. نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام میشود. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه میباشد. هم چنین برای انجام آزمونهای آماری از نرمافزار SPSS22 استفاده شده است. در نتیجه در فرضیه اصلی اعتماد بر تعلق خاطر (دلبستگی) مشتریان در صنعت بیمه مثبت و معناداری دارد. در فرضیه فرعی اول اعتماد به ارائهدهنده خدمات بر تعلق خاطر مشتریان در صنعت بیمه تاثیر مثبت و معناداری دارد. در فرضیه فرعی دوم اعتماد به تنظیمکننده بر تعلق خاطر مشتریان در صنعت بیمه تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرضیه فرعی سوم اعتماد مبتنی بر اقتصاد بر تعلق خاطر مشتریان در صنعت بیمه تاثیر مثبت و معناداری دارد. فرضیه فرعی چهارم اعتماد مبتنی بر اطلاعات بر تعلق خاطر مشتریان در صنعت بیمه تاثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین همه فرضیههای پژوهش تایید میشود.
Machine summary:
در فرضيه فرعي اول اعتماد به ارائه دهنده خدمات بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير مثبت و معناداري دارد.
در فرضيه فرعي دوم اعتماد به تنظيم کننده بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير مثبت و معناداري دارد.
فرضيه فرعي سوم اعتماد مبتني بر اقتصاد بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير مثبت و معناداري دارد.
فرضيه فرعي چهارم اعتماد مبتني بر اطلاعات بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير مثبت و معناداري دارد.
شکل ١: مدل مفهومي پژوهش در حالت تخمين ضرايب استاندارد فرضيه اصلي پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به ضريب استاندارد ميتوان گفت که ميزان تاثير اعتماد بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه (٠.
شکل ٣ حالت تخمين ضرايب استاندارد و شکل ٤ معناداري مسير را براي فرضيات فرعي پژوهش مبني برتاثير اعتماد به ارائه دهنده خدمات بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه (به ميزان ٠.
شکل ٣: حالت تخمين ضرايب استاندارد براي فرضيات فرعي پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه شکل ٤ و ضرايب معناداري ميتوان گفت که تاثير اعتماد به ارائه دهنده خدمات بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه (به ميزان ٣.
فرضيه فرعي اول : اعتماد به ارائه دهنده خدمات بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير دارد.
98 فرضيه فرعي دوم : اعتماد به تنظيم کننده بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير دارد.
فرضيه فرعي چهارم : اعتماد مبتني بر اطلاعات بر تعلق خاطر مشتريان در صنعت بيمه تاثير دارد.