Abstract:
ترور و تروریسم در دهههای اخیر یکی از مباحث پررونق محافل سیاسی و حقوقی دنیا و مجامع بین المللی است. امروزه هر
کسی ترور و تروریسم را با یک نگاه و برداشت که متوجه منافع خودش است تعریف میکند؛ یک تعریف از تروریسم در بین
غربیها رواج دارد و آن این است که هرکسی با ما نیست تروریست است و بالعکس. اما در واقع آنها این تعریف را در جهت
تعریف و دستیابی به منافع استکباری خود تدارک دیدهاند. در حالی که عدهای تروریسم را وسیلهای در دست ضعفا برای مقابله
با قدرتمندان میدانند اما در واقع این اقویا هستند که با استفاده از تروریسم به دنبال تسلط کامل بر ضعفا هستند؛ کشورهای
استکباری که از آنها در این مقاله با عنوان ابلیسیان یاد میشود با راه اندازی سناریوهای مختلف در جهان علیالخصوص جهان
سوم و بویژه در دنیای اسلامی و با بکارگیری و رواج تروریسم به دنبال به انقیاد درآوردن ملتهای هدف خود در جهت تاراج
منابع و استعدادهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعیشان بوده و هستند. در این مقاله با استفاده از منابع کتابخانهای در
ابتدا به شبیه نگاری دنیای جهان سوم با میدانهای گلادیاتوربازی روم باستان میپردازیم و سپس ضمن بررسی مختصر ابعاد
مختلف ترور و تروریسم، نگاهی هم به آینده با فرض ادامه روند کنونی خواهیم داشت.
Machine summary:
در حالي که عده اي تروريسم را وسيله اي در دست ضعفا براي مقابله با قدرتمندان ميدانند اما در واقع اين اقويا هستند که با استفاده از تروريسم به دنبال تسلط کامل بر ضعفا هستند؛ کشورهاي استکباري که از آنها در اين مقاله با عنوان ابليسيان ياد ميشود با راه اندازي سناريوهاي مختلف در جهان عليالخصوص جهان سوم و بويژه در دنياي اسلامي و با بکارگيري و رواج تروريسم به دنبال به انقياد درآوردن ملتهاي هدف خود در جهت تاراج منابع و استعدادهاي اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعيشان بوده و هستند.
همانطور که ثروتمندان روم باستان گلادياتورهايشان را از بين طبقه فقير و مجرمان و به ندرت از بين فرمانـدهان و ثروتمنـدان ياغي انتخاب ميکردند، صاحبان گلادياتورهاي امروزي (نظام سلطه ) نيز بيشتر گلادياتورهايشان را از بين فقـراي امـروزي کـه خودشان از آنها به نام جهان سومي ياد ميکنند انتخاب ميکنند و هيچ وقت نديده ايم که يک گروه افراطي هماننـد گـروه هـاي افراطي که در جهان سوم جنايت ميکنند در دل جوامع غربي بروز و نمو کند؛ که ايـن نيـز دليـل ديگـري بـر ايـن اسـت کـه کارگردانان گلادياتوربازي امروزي خودشان در کجا سکني گزيده اند و براي در امـان مانـدن از وحشـيگـري گلادياتورهايشـان ، ميدان بازي را در جاي بسيار دورتري از محل زندگي خود بنا کرده اند و نامش را جهان سوم گذاشته اند.
ولـي اگرچـه در ظاهر ناشي از مقابله ي پديده ي مدرنيته با سنت گرايي مذهبي است و در صحنه نمايش افراط گرايـان مـذهبي بـا کشـورهاي غربي و بويژه آمريکا به دلايل ايدئولوژيکي مبارزه ميکنند اما در واقع داستان چيز ديگري است و اين افراط گرايـان مـذهبي بـه ظاهر مبارز با نظام سلطه نيز در راستاي اهداف همان ابليسيان دست به ترور و جنايت ميزنند، چرا که نتيجه کار آنهـا همـان چيزي است که نظام سلطه ميخواهد و آن هم فراهم شدن شرايطي بـراي دخالـت هـاي نظـامي، اقتصـادي، فرهنگـي و ...