Abstract:
این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه دانشجویان در باره استفاده از اینستاگرام در دوران کرونا انجام شده است و به عنوان یک پلت فرم برای نوشتن متن نوشتاری با استفاده از روش تحقیق کیفی می باشد. دراین تحقیق از 30 نفر از دانشجویان ترم دوم زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز استفاده شده است. دانشجویان در کلاس درس نوشتاری شرکت داشتند و از تکنیک پیمایش با ابزار پرسشنامه باز برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. نتایج نشان می دهدکه تقریبا همه دانشجویان دیدگاه مثبتی نسبت به اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم برای نوشتن متن نوشتاری دارند. اکثردانشجویان شرکت کننده اظهار داشتند که اینستاگرام رسانه ای سرگرم کننده، آسان و موثر برای نوشتن متن نوشتاری است. اگرچه، تعدادی از دانشجویان نیز موانع استفاده از آن مانند کند بودن سرعت شبکه اینترنت و مسئله حریم خصوصی آی تی را بیان کردند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که اینستاگرام می تواند یکی از رسانه های آموزشی مفید ،مخصوصا برای نوشتن، به شرط استفاده و نظارت مناسب باشد.پس نکته مهم در این پژوهش همانطوریکه در عنوان گفته شده بررسی دیدگاه دانشجویان در باره استفاده از اینستاگرام و متن نوشتاری در دوران کرونا می باشد.در نتیجه در می یابیم که دانشجویان احساس میکنند نوشتن ایدههایشان در اینستاگرام تجربه بسیار سرگرمکننده ای است. آنها می توانند ایده ها را به راحتی خلق کنند زیرا تصویری مستقیم از عکسی که در باره اش می نویسند ارائه می دهند. این قابلیت نوشتاری همراه با عکس و فیلم در اینستاگرام همچنین می تواند انگیزه نویسندگی را در دانشجویان تقویت کند.
This study aims to investigate students' views on the use of Instagram during the Corona and as a platform for writing written text using qualitative research methods. In this study, 30 second semester English language students in the Islamic Azad University of Ahvaz have been used. Students participated in the writing class and the survey technique was used with open questionnaire tools to collect data. The results show that almost all students have a positive view of Instagram as a platform for writing text. Participating students found that Instagram was a fun, easy, and effective way to write text. However, a number of students also cited barriers to its use, such as the slowness of the Internet and the issue of IT privacy. Therefore, it can be concluded that Instagram can be one of the useful educational media, especially for writing, provided it is used and monitored properly.Keywords: Instagram, written text, privacy, fun media, Corona era.
Machine summary:
استاديار گروه زبان انگليسي ،واحدمسجدسليمان ،دانشگاه آزاداسلامي ،مسجدسليمان ،ايران چکيده ايـن مطالعـه بـا هـدف بررسـي ديـدگاه دانشـجويان در بـاره اسـتفاده از اينسـتاگرام در دوران کرونـا انجـام شـده اسـت و بـه عنـوان يـک پلـت فـرم بـراي نوشـتن متـن نوشـتاري بـا اسـتفاده از روش تحقيـق کيفـي مي باشـد.
عـلاوه بـر ايـن ، بعضـي از دانشـجويان ضعـف توانايـي نوشـتار خـود را بـراي بيـان ايـده ، بـه کلمـات منتقـل مي کننـد زيـرا آنهـا قـادر بـه انتخـاب کلمـات مناسـب نيسـتند و دسـتور و گرامـر مناسـب مشـکل ديگـري اسـت کـه بايـد بـا دقـت تدريـس و يـاد گرفتـه شـود.
Silva on Rinda, Novawan, & Miqawati 3.
ايـن آمـار گــواه ايــن اســت کــه اينســتاگرام بــه عنــوان يــک رســانه اجتماعــي پــر طرفــدار در ايــران مي باشــد و همانطــور کــه مي دانيــد پلتفرمي اســت کــه بــه کاربــران اجــازه مي دهــد عکس هــاي خــود را بــه اشــتراک بگذارنــد، و يــا ويديوهايـي را بارگـذاري کننـد کـه بـا شـرح نوشـتاري در کنـار آن مي تواننـد مطلبـي را اضافـه کننـد.
Al-Munawwarah in Shazali, Shamsudin, & Yunus 3.
عـلاوه بـر ايـن ، بـا اسـتفاده از مثال هـاي مسـتقيم بـه کمـک عکـس در اينسـتاگرام مي تـوان در يادگيـري نوشـتار بــه دانشــجويان کمــک کــرد تــا ايده هــاي خــود را بيــان کننــد.
در ارتبـاط بـا نتايـج تحقيـق انجـام شـده توسـط نورديانسـيه و همـکاران ١(٢٠٢٠) چنيـن بيـان مي شـود کـه اينســتاگرام بــه عنــوان رســانه اي موثــر در يادگيــري متــن نوشــتاري قابــل اســتفاده اســت ، بــه ايــن دليــل کــه مي توانـد بـه دانشـجويان کمـک کنـد تـا در نوشـتن متـن نوشـتاري فعـال باشـند وتوانايـي خـود را در نوشـتن تقويـت کننـد.
Rooksby, Weckert and Lucas 4.
Students‟ Perceptions and Attitudes Towards the Use of Instagram in English Language Writing.