Abstract:
در دنیای امروزء یکی از ابزار مهمی که مردم جامعه را به خود مشغول کرده است رسانه نام دارد. امروزهء رسانه و ابزار
آن» در بخشهای مختلف زندگی مردم نفوذ پیدا کرده و نبود آنء زندگی را برای بسیاری از افراد دشوار و یا حتی مختل کرده
است. بیشک استفاده از ابزار رسانه» همچون بعضی از مسائل روزء نیازمند آموزش» فرهنگ سازی و توجه بیشتر است. به
جهت این که از سمت رسانههای دشمنء خطری بنیان خانواده را تهدید نکند.
مساله و سوّال اصلی که این مقاله پیرامون پاسخ به آن نگاشته شده استء این است که یک رسانهی انقلابی و
ایرانی - اسلامی باید چگونه باشد و باید برای تحقق چه اهدافی قدم بردارد؟ رسانهها باید با اطلاع رسانی دقیق و صادقانه
سبب بالا رفتن درک مردم شوندء باید با نقد منصفانه و مطالبه از مسئولان سبب پیشبرد نظام وحل مشکلات مردم گردندء
در مواقم حساس» روشن سازی کنند و حیلههای دشمن را به مردم بگویند. نظام جمهوری اسلامی ایران دارای آرمانهایی
است که برای حفظ و رسیدن به آنها تلاش میکند و بدون شک در این امرء رسانه بیشترین وظیفه را دارد.
در ابتدا قصد داریم در طول مباحث این مقالهء رسانه را به خوبی بشناسیم» تا حدودی با سبک زندگی دینی آشنا شویم» بایدها
و نبایدهای یک رسانه اسلامی را بیان نماییم و در انتها راهکارها و پیشنهادهایی برای رسانهی انقلایی- خانوادگی ارائه بدهیم.
Machine summary:
کليد واژه : رسانه ، سينما، سبک زندگي، انقلاب ، خانواده ، اسلام * طلبه سطح يک جامعه علميه امير المؤمنين استان تهران مقدمه عصر حاضري که در آن زندگي مي کنيم به عصر ارتباطات شهرت يافته است و تمام دنيا همانند دهکده ي بزرگي شده است که هرکس در هر نقطه از آن به راحتي مي تواند عقايد، افکار و آداب و رسوم خود را با سراسر دنيا به اشتراک بگذارد و لزوما از رسانه و ابزار آن براي رسيدن به اهداف خود استفاده نمايد.
نمي توان به طور دقيق بيان نمود که پيشينه استفاده از اين ابزار به چه زماني برمي گردد؛ شايد اولين دفعه اي باشد که انسان سعي کرد با هم نوع خود به هر وسيله اي ارتباط برقرار کند، اما واضح است که هر چقدر بشر به عصر حاضر نزديک تر شده است ، ابزار رسانه ي قوي تري پيدا کرده است که به دنبال آن ، مخاطبين بيشتري را نيز با خود به همراه آورده است .
البته اين کار، نادرست نيست و حتي در متن هاي تخصصي نيز رواج دارد و اگر اين دو را به جاي يکديگر به کار مي بريم ، مهم آن است که به تفاوت آن ها نيز در گوشه ذهنمان توجه داشته باشيم ؛ روزنامه و تلويزيون و شبکه هاي اجتماعي و راديو همگي ابزارهاي رسانه اي هستند و مي توانند نقش بستر ارتباطي را ايفا کنند اما رسانه زماني شکل مي گيرد که پيام (محتوا) نيز وجود داشته باشد و همچنين مخاطباني هم در انتظار دريافت آن پيام باشند.