Abstract:
هدف تحقیق حاضر اولویت بندی عوامل موثر در بازاریابی کمینی محصولات ورزشی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعهآماری در بخش کیفی شامل خبرگان بازاریابی و اساتید مدیریت ورزشی که در زمیته تحقیق مقاله یا تالیفاتی داشتند میباشند و در بخش کمی مصرف کنندگان محصولات ورزشی بود. نمونه آماری در بخش کیفی 11 نفر از خبرگان تا رسیدن به حد اشباع نظری با بهرهگیری از تکنیکهای هدفمند نظری و گلوله برفی انتخاب شد و در بخش کمی برای هر گویه بین 5 تا 10 نمونه لازم بود، بنابراین تعداد 308 نفر نمونه آماری را تشکیل دادند. ابزار جمعآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. پایایی مصاحبهها با روش مطالعه توافق درون موضوعی 85/0 بدست آمد. روایی محتوایی از نظر خبرگان و اعتبار سازه (تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. در نهایت شش عامل یه ترتیب اخلاق کسب و کار، خلاقیت و نوآوری، حقوق شهروندی، فایدهگرایی، تبلیغات غافلگیرانه و قوانین و مقرارت بر بازاریابی کمینی محصولات ورزشی تاثیر دارد. از اینرو تازگی و طراحی جذاب در تبلیغات، عدم تبیض اجتماعی، توجه به تعهدات شهروندی، ایجاد و تقویت عدات اجتماعی، ماندگاری تبلیغات، افزایش اشتیاق به اشتراک گذاشتن تبلیغات در مخاطبین، فایده گرایی فرهنگی پیشنهاد میشود.
The aim of this study was to prioritize the effective factors in the marketing of sports products. The present study was a mixed research (qualitative-quantitative). The statistical population in the qualitative section included marketing experts and sports management professors who had articles or writings in the field of research, and in the quantitative section were consumers of sports products. Statistical sample was selected in the qualitative section of 11 experts until the theoretical saturation was reached using theoretical targeted techniques and snowballs. In the quantitative section, between 5 and 10 samples were required for each item, so 308 samples. Formed statistics. The data collection tool was a semi-structured interview in the qualitative part and a researcher-made questionnaire in the quantitative part. The reliability of the interviews was 0.85 by intra-subject agreement study. Content validity in terms of experts and construct validity (exploratory factor analysis) was used. Finally, six factors, namely business ethics, creativity and innovation, citizenship rights, utilitarianism, surprise advertising, and rules and regulations, influence the marketing of sports products. Therefore, novelty and attractive design in advertising, non-social discrimination, attention to citizenship obligations, creating and strengthening social norms, sustainability of advertising, increasing the desire to share advertising in the audience, cultural utilitarianism are suggested.
Machine summary:
در نهايت شش عامل يه ترتيب اخلاق کسب و کار، خلاقيت و نوآوري، حقوق شهروندي، فايده گرايي، تبليغات غافلگيرانه و قوانين و مقرارت بر بازاريابي کميني محصولات ورزشي تاثير دارد.
امروزه روش هاي رويداد حاضر ميشوند و از شرايط رقابتي استفاده ميکنند متفاوتي از بازاريابي در بين صنايع مورد استفاده قرار و ممکن است اين تفکر در مصرف کنندگان به وجود بيايد ميگيرد.
باوجود رشد و گسترش کمي مارتيننت ٣ (٢٠١٩) در مطالعه اي روابط بين بازاريابي و کيفي روش هاي نوين در تبليغات و با توجه به اينکه کميني و حاميان مالي را مورد تاييد قرار داده اند.
اين در حالي است که محقق براي شناسايي عوامل کشورهاي غربي برگزار مي شود، مانيز ميتوانيم از روش ها موثر بر بازاريابي کميني محصولات ورزشي از روش و قوانين آنها براي حفظ حقوق حاميان مالي و جلوگيري آميخته (کيفي-کمي) استفاده ميکند.
محورهاي نهايي اخلاق کسب و کار قوانين و مقررات خلاقيت و نوآوري تبليغات غافلگيرانه حقوق شهروندي فايده گرايي در اين پژوهش از تحليل عاملي اکتشافي براي تعيين و معيار کايرز- مي ير- اولکين (KMO) و براي تعيين شناسايي عوامل موثر بر بازاريابي کميني محصولات همبستگي بين متغيرها (گويه ها) از آزمون بارتلت استفاده ورزشي استفاده شد.
توصيف گويه هاي عوامل بازاريابي کميني رديف گويه هاي اخلاق کسب و کار بار عاملي 1 صداقت در تبليغات رعايت مي شود.
بنابراين ، ١٢، بين عوامل موثر بر عوامل موثر بر بازاريابي کميني اين عوامل بر اساس نتايج به دست آمده در جدول ١٢ محصولات ورزشي از ديدگاه نمونه هاي تحقيق تفاوت اولويت بندي شدند.