Abstract:
بعد ازطاغوت و ظهور انقلاب اسلامی، رویکرد کشور جمهوری اسلامی ایران در مبحث نظام آموزشی کشور، اعم از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم
و تحقیقات و فناوری مبتنی بر آموزههای دینی و اسلامی بوده است. آموزش روخوانی و قرائت قرآن کریم در سطوح مدارس با تعیین دروس مصوب
برای دانش آموزان ادامه داشته و در سطح تحصیلات عالی نیز برای دانشجویان دانشگاهها در جدول دروس عمومی دروس اسلامی برای آشنایی
دانشجویان تعیین گردیده است. علی ایحال در عصر جدید که با پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر انفجار اطلاعات بوده و با دسترسی دانش آموزان و
دانشجویان و حتی بعضا کودکان به فضای مجازی و پیام رسانهای خارجی و شبکههای ماهواره و بازیهای رایانهای، موجبات بروز پریشانی ذهنی و
سردرگمی در تجزیه و تحلیل اطلاعات و ایضا با الگو برداری نامناسب غربی، حتی موجبات بروز خسارت فرهنگی به محیط اجتماعی و متعاقبا منتج به
کشف حجاب و آلودگی به مواد مخدر و روان گردانها برای جوانان و ایجاد تنش میان خانوادهها و حتی اغتشاش و درگیری با پلیس وحافظان امنیت
در سطح جامعه میگردد. آنچه که در سطح جامعه مشاهده میشود و حتی تاثیر در تحصیلات دانشگاهی جوانان نیز گذاشته است، تاکید بر آموزش
زبانهای خارجه بوده که در سطح تحصیلات تکمیلی و حتی مصاحبه دکتری نیز برای آن ارزش بسزایی قائل گردیدهاند، در حالی که آشنایی با قرآن
کریم اعم از قرائت و مفاهیم و حفظ آن و آشنایی با نهج البلاغه به درستی مورد تاثیر در نظام آموزشی کشور قرار نگرفته و بعضا دانش آموزان و
دانشجویان در درک مطالب و مفاهیم قرآنی و حتی روخوانی صحیح مبتنی بر رعایت قوائد تجوید ضعیف بوده و تمام فکر و ذهن آنان را فضای مخرب
مجازی فرا گرفته است. شخصیت یک انسان و شاکله ذهنی او غالبا در سنین کمتر از 18 سال شکل میگیرد. لذا به نظر میرسد تاسیس مدارس دینی
و مذهبی به فراخور سنین افراد اعم از نونهالان نوجوانان و جوانان در کنار آموزش علمی، که هرگونه فارغ التحصیلی علمی منوط به اخذ گواهینامه از
مدارس دینی و مذهبی باشد، هرچند توفیق اجباری باشد، اما برای تقویت سواد دینی و مذهبی افراد و ایجاد سد محکم در برابر انحرافات اجتماعی موثر
باشد. من حیث المجموع در این مقاله با بهرهگیری از روش تحلیلی توصیفی تاثیر ایدئولوژی اسلامی در نظام آموزشی ایران، جهت مبارزه با استکبار -
جهانی و فضای مخرب مجازی در جنگهای ترکیبی نوپدید مورد بررسی قرار گرفته و ارائه راهکارهای لازم در آن موجب استحکام بنیاد خانوادهها و
جلوگیری از انحرافات اجتماعی و مقابله با عرفانهای کاذب و پایداری نظام اسلامی و تقویت روحیه جهاد و ایثار در جوانان و نیروهای مسلح میگردد.
After the rise of the Islamic Revolution, the Islamic Republic of Iran's approach to the country's education system, including the Ministry of Education and the Ministry of Science, Research and Technology, has been based on religious and Islamic teachings. The teaching of reciting and reciting the Holy Quran has been continued at school levels by determining approved courses for students, and at the level of higher education, Islamic courses have been determined for university students in the table of general courses for students to familiarize themselves with. And technology is in the age of information explosion, and with the access of students and even sometimes children to virtual space and foreign messengers, satellite networks and computer games, it causes mental distress and confusion in analyzing information and also with Improper western modeling even causes cultural damage to the social environment and subsequently leads to the discovery of hijab and contamination with drugs and psychotropic substances for young people and creates tension between families and even disturbances and conflicts with the police and security guards at the community level.. What is observed at the community level and has even had an impact on the university education of young people is the emphasis on teaching foreign languages, which is highly valued at the level of postgraduate education and even doctoral interviews, while familiarity with the Holy Quran Both recitation and concepts and memorization and familiarity with Nahj al-Balagha have not been properly influenced in the education system of the country and sometimes students are weak in understanding Quranic contents and concepts and even correct recitation based on observing the rules of Tajweed and all thinking and Their mind has been covered by a destructive virtual environment. A person's personality and mental structure are often formed at the age of less than 18 years. Therefore, it seems that the establishment of religious and religious schools is suitable for the ages of people, including infants, teenagers and young people, in addition to scientific education, that any scientific graduation is subject to obtaining a certificate from religious and religious schools, although success is mandatory, but to strengthen literacy. religion of people and creating a strong barrier against social deviations. Overall, in this article, using the analytical-descriptive method, the influence of Islamic ideology in Iran's educational system has been examined in order to fight global arrogance and virtual destructive atmosphere in newly emerging combined wars, and providing the necessary solutions to strengthen the foundation. families and preventing social deviations and confronting false mysticism and the stability of the Islamic system and strengthening the spirit of jihad and self-sacrifice in the youth and armed forces.
Machine summary:
(( خبرگزاری جمهور ،تاریخ انتشار خبر : دوشنبه ١٦سرطان ١٣٩٩ ساعت ١٩:٢٧دقیقه -تاریخ بازدید ١٤٠١)) ٢ ١٠١ از سایت ساعت ٠٠:٤٤دقیقه مورخه ٢٢ در کشور جمهوری اسلامی ایران بطور تخصصی به نظر می رسد فقط حوزه های علمیه در شهرستان ها واقع گردیده و به نظر می رسد باید برای توسعه ترویج ایدئولوژی اسلامی –شیعی ، مدارس دینی دیگری با استفاده از ظرفیت های سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انشعاب از حوزه های علمیه مربوطه احداث گردد تا شاکله ذهنی نوجوانان و جوانان مملو از مفاهیم قرآنی و اخلاقی اهل بیت (ع ) گردد و ایضاً دقت کامل تری بر یادگیری مفاهیم قرآنی و روخوانی آن با رعایت اصول و قوائد تجوید و نهج البلاغه انجام گیرد و استکبار جهانی نیز به دنبال سست کردن اراده جوانان با ترویج فرهنگ ابتذال غربی بوده که این امر در جبهه های نبرد نیز تأثیر گذار بوده و اراده دشمن بر نیروهای خودی تحمیل می گردد و باعث از دست رفتن اعتماد به نفس و ترس از قدرت دشمن و وابستگی به تعلقات دنیوی و کاهش روحیه جهادی می گردد و دشمن نیز به دنبال استعمار بر مسلمین بوده و ضمن اینکه به نظر می رسد نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز بر مدارس اقلیت های دینی مناطق مرزی کشور نیز رصد کاملی داشته باشند تا از نفوذ افکار سلفی-تکفیری کشورهای حوزه خلیج فارس بالاخص رژیم آل سعود در عربستان سعودی که سرمایه گذاری کلانی را برای ترویج افکار وهابیت در منطقه دارد جلوگیری نمایند .