Abstract:
ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ ﻋﻮاﻣﻞ زﻣﯿﻨﻪ ای ﺷﺮﮐﺖ ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﯿﻤﻪ ﻣﻌﻠﻢ را ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻣﺸﺘﺮی ﻫﺎی ﺷﺮﮐﺖ ﺑﯿﻤﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻧﺎﻣﺤﺪود ﺑﻮدن، ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺟﺪول ﻣﻮرﮔﺎن ﺗﻌﺪاد ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری 350 ﻧﻔﺮ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪ. دوره ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﺎل 1396 ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻞ از ﭘﮋوﻫﺶ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺑﯿﻦ ﻋﻮاﻣﻞ زﻣﯿﻨﻪ ای ﺷﺮﮐﺖ) ﻣﺤﯿﻂ ﺳﯿﺎﺳﯽ ودوﻟﺘﯽ، ﻣﺤﯿﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ واﻗﺘﺼﺎدی، ﮐﺴﺐ وﮐﺎر و ﻋﻮاﻣﻞ ﻧﻈﺎرﺗﯽ (ﺑﺎ رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﯿﻤﻪ ﻣﻌﻠﻢ راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻨﯽ دار وﺟﻮد دارد.
Machine summary:
جهت بررسي ادعاي وجود رابطه بين محيط سياسي و دولتي با رضايتمندي مشتريان در بيمه معلم ، به ترتيب زير عمل ميکنيم : همبستگي معني دار وجود ندارد٠=p :H٠ همبستگي معني دار وجود دارد٠=p :H١ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول فوق خروجي ضريب همبستگي پيرسون و تعداد داده ها و sig (معني داري) را نشان مي دهد و چون sig کمتر از ٠/٠٥ مي باشد فرض H٠ رد مي شود و همبستگي معني داري بين دو متغير وجود دارد.
جهت بررسي ادعاي وجود رابطه بين محيط اجتماعي و اقتصادي با رضايتمندي مشتريان در بيمه معلم ، به ترتيب زير عمل ميکنيم : همبستگي معني دار وجود ندارد٠=p :H٠ همبستگي معني دار وجود دارد٠=p :H١ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول فوق خروجي ضريب همبستگي پيرسون و تعداد داده ها و sig (معني داري)٤را نشان مي دهد و چون sig کمتر از ٠/٠٥ مي باشد فرض H٠ رد مي شود و همبستگي معني داري بين دو متغير وجود دارد.
جهت بررسي ادعاي وجود رابطه بين کسب و کار با رضايتمندي مشتريان در بيمه معلم ، به ترتيب زير عمل ميکنيم : همبستگي معني دار وجود ندارد٠=p :H٠ همبستگي معني دار وجود دارد٠=p :H١ 4 - Significant (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول فوق خروجي ضريب همبستگي پيرسون و تعداد داده ها و sig (معني داري)٥را نشان مي دهد و چون sig کمتر از ٠/٠٥ مي باشد فرض H٠ رد مي شود و همبستگي معني داري بين دو متغير وجود دارد.