Abstract:
یکی از موضوعات مهم در مورد دانشآموزان بررسی مشکلات رفتاری و کاهش آنها بود. یکی از برجستهترین عواملی که در کاهش مشکلات رفتاری نقش ویژهای ایفا میکرد، معلمان بودند که میتوانستند با اتخاذ شیوههای صحیح نقش مهمی در کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان ایفا کنند. هدف اصلی پژوهش، بررسی نقش معلم در کاهش مشکلات و مسائل دانشآموزان بود. مشکلات رفتاری-هیجانی دانشآموزان با نرخ بالایی از معضلات اجتماعی همراه بود و برای معلمان، خانواده و خود کودکان مشکلات بسیاری را ایجاد کرد، بنابراین مستلزم توجه ویژه مسئولان و دست اندکاران تعلیموتربیت بود. در این راستا، حمایت و مداخله رفتاری مثبت، نوعی رویکرد آموزشی بود که می توانست برای کاهش و حذف مشکلات رفتاری-هیجانی دانشآموزان راهگشا باشد. این نوشتار که به روش مروری و با استفاده از سایتها،مقاله ها ،تحقیقات پیشین و .. تهیه شد نشان داد که حمایت و مداخله رفتاری مثبت، رویکردی بود برای افزایش رفتار اجتماعی، بهبود پیامدهای بلندمدت زندگی در آینده و کاهش رفتارهای چالش برانگیز که می توانست جایگزینی مناسب برای رویکردهای تنبیهی سنتی باشد.
One of the important issues regarding the students was the investigation of behavioral problems and their reduction. One of the most prominent factors that played a special role in reducing behavioral problems were teachers, who can play an important role in reducing students' behavioral problems by adopting correct methods. The main purpose of the research was to investigate the role of the teacher in reducing the problems and issues of the students. Behavioral-emotional problems of students were associated with a high rate of social problems and caused many problems for teachers, families and children themselves, therefore, it required special attention of the authorities and education workers. In this regard, positive behavioral support and intervention was a type of educational approach that could be a way to reduce and eliminate behavioral-emotional problems of students. . This article, which was prepared using a review method and using sites, articles, previous researches, etc., showed that positive behavioral support and intervention was an approach to increase social behavior, improve long-term consequences of life in the future, and reduce challenging behaviors that It could be a suitable alternative to traditional punishment approaches.
Machine summary:
1 independence 2 Danese, Smith, Chitsabesan & Dubicka 5 ٦- اصلي ترين ويژگي رفتاري دانش آموز مشکل دار دانش آموزاني که سوءرفتار١ دارند يا از مشکلات اخلاقي رنج مي برند، ممکن است ويژگي هاي به خصوصي را از خود نشان دهند.
بدون اجازه صحبت کردن ، گوش ندادن به حرف معلم ، حاضرجوابي غيرمعقول ، قطع کردن حرف ديگران ، نشان دادن علائمي از پرخاش جويي، کنترل نشدن توسط معلم و والدين و انجام حرکاتي جهت 1 misbehavior 2 Shy and withdrawn student 3 Korem 4 angry student 5 Ryan & Henderson 6 Hyperactive 6 مرکز توجه قرارگرفتن از مشکلات رفتاري دانش آموزان بيش فعال به شمار مي رود (عموزاده ، مرادي ، غراياق زندي ، رستمي و مقدم زاده ،١٤٠١).
1 Lin, Schwartz & Hatano 2 de Ruiter, Poorthuis & Koomen 8 • داستان ها و کتاب هاي آموزنده اي را از عواقب بزهکاري براي آن ها بخوانيد (پور طالب و مير نسب ، ١٣٩٤).
برخي از شيوه هايي که آن ها اين رفتار را از خود بروز ميدهند عبارت است از: • دير آمدن به کلاس درس • بدون اجازه صحبت کردن 1 Kassymova, Kosherbayeva, Sangilbayev & Schachl 9 • ايجاد سروصدا • بدون نوبت صحبت کردن • بلندشدن براي بار سوم يا چهارم از سر ميز يا صندلي به منظور راه رفتن در کلاس و يا استفاده از مدادتراش ، سطل زباله و غيره • نقض عمدي قوانين • زماني که خواسته ها و نيازهاي دانش آموزان برآورده نشود، اين رفتار ممکن است به حالت هاي زير شدت پيدا کند: • فريادها و حملات لفظي • سرپيچي از اولياي مدرسه شما اين رفتار را با تأثيري که بر روي شما، به عنوان معلم دارد خواهيد شناخت .