Abstract:
در دهه های اخیر، پیشرفت های علمی، رفتار انسان و تأثیر آن بر موفقیت سازمانی را روشن کرده است. بر اساس یافته های پژوهش های علوم اعصاب، محققان سازمان بر اهمیت مهارتِ مدیران جهت تمرکز بر رفتار، احساسات و انگیزه کارکنان برای بهینه سازی عملکرد سازمانی تاکید کرده اند.
این مطالعه به بررسی نقشِ مهارتِ مربیگری مغز در شکلدهی چشمانداز مدیریت کسب و کارها میپردازد. این یک تلاش تحقیقاتی بنیادی است که با روش «تحلیل محتوای اکتشافی»،مبتنی بر تحلیل اسناد انجام شده است. بدین منظوراسناد مربوطه از پایگاه های داده تهیه و با استفاده از نرم افزار MAXQDA2020 به طور کامل بررسی،رمزگذاری و اعتبار سنجی شدند .
بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد، مربیگری مغز با هدایت اصول اصلی علوم اعصاب، عوامل محیطی و خودکار، میتواند با تغییر الگوهای تفکر، نظاممند کردن افکار، درگیر شدن با مشکلات و ارتقاء، «بینش و دانش، تغییر، بهبود مهارت، انگیزه، انعطافپذیری و اثربخشی» را القا کند. سازگاری و تقویت بینش شخصی این صلاحیت(مهارت) مدیریتی میتواند بر کسبوکارها تأثیر مثبت بگذارد، بهویژه آنهایی که مبتنی بر فناوریهای مخربی هستند که به مدیریت پیچیدهتری نیاز دارند.بعلاوه برای حصول این هدف«مهارت آموزی،کوچینگ ،استفاده از فناوریهای نوین دیجیتال و رسانه»به عنوان پیشران، تسهیل کننده و تسریع کننده ی فرایند هستند.
این مطالعه با توصیههایی برای توسعه چشمانداز مدیریت در کسبوکارهای متمرکز بر فناوریهای مخرب، به دست آمده از یافتههای تحقیق، به پایان میرسد.
In recent decades, scientific advances have clarified human behavior and its impact on organizational success. Based on the findings of neuroscience research, organization researchers have emphasized the importance of managers' skills to focus on the behavior, emotions and motivation of employees to optimize organizational performance.
This study examines the role of brain coaching skills in shaping the perspective of business management. This is a fundamental research effort that was conducted with the method of "exploratory content analysis", based on document analysis. For this purpose, relevant documents were prepared from databases and were fully checked, coded and validated using MAXQDA2020 software.
Based on the results of the research, it was determined that brain coaching by guiding the main principles of neuroscience, environmental and automatic factors, can change thinking patterns, systematize thoughts, engage with problems and promote "insight and knowledge, change, improve skills, motivation, to induce flexibility and effectiveness. The adaptability and strengthening of the personal insight of this management qualification (skill) can have a positive impact on businesses, especially those based on disruptive technologies that require more complex management. In addition, to achieve this goal, "skill training, coaching, use of new digital technologies and "Media" as a driver, facilitator and accelerator of the process.
The study concludes with recommendations for developing a management perspective in businesses focused on disruptive technologies, derived from the research findings.
Machine summary:
جدول (١) روند علم در حوزه رهبري عصبي و مديريت کسب و کارها (مربيگري مغز و رهبري ) (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) در ادامه به بررسي پيشينه ي تحقيقات پرداخته شده است : مربيگري مغز به عنوان يک ابزار حياتي براي تقويت تفکر طراحي با ترويج انعطاف پذيري شــناختي ، خلاقيت و ســازگاري در ميان متخصــصــان پديدار شــده اســت Battista and).
يافته هاي اين پژوهش نشان داده است ؛ رهبري عصبي با توسعه علوم اعصاب شناختي - اجتماعي به عنوان راهنمايي براي درک رفتار رهبران در ســطح بيولوژيکي آغاز شــده اســت .
کوسن (٢٠٢١)مطرح کرد؛ رهبري عصبي با توسعه علوم اعصاب شناختي - اجتماعي به عنوان راهنمايي براي درک رفتار رهبران در سطح بيولوژيکي آغاز شده است مفاهيم آموزشي و مديريتي رهبري عصبي ، که برخي از آنها چند وظيفه اي و بين رشته اي است ؛ مديريت هيجان ، يادگيري بهينه بر مبناي روانشناختي را تقويت مي کند.
Main aspects of company's success: an effective leadership or the ability to manage employees' emotions.
In Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference-Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, IBIMA 2016 (pp.
The emotional life of your brain: How its unique patterns affect the way you think, feel, and live—and how you can change them.
The neuroscience of learning: A new paradigm for corporate education.