Abstract:
هدف این پژوهش بررسی تأثیر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری بر وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری و اعتماد (مورد مطالعه: مشتریان خودپرداز بانک ملت شهر تهران) میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از حیث جمعآوری دادهها پژوهشی توصیفی است. برای تجزیهوتحلیل از روش مدلیابی معادلات ساختاری از نرم افزاروارپ پیالاس استفاده شده است. جامعه تحقیق حاضر، خودپرداز بانک ملت شهر تهران می باشند. زمان اجرای تحقیق حاضر، نیمه اول سال 1398 است. برای جمعآوری داده از ابزار پرسشنامه استفادهشده است. نتایج نشان داد که ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تأثیر معنادار دارد و نیز ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی اعتماد بر وفاداری مشتری تأثیر معنادار داشت.
The purpose of this study is to investigate the effect of customer-based brand equity on customer loyalty by considering the mediating role of customer satisfaction and trust (Case study: Bank Mellat ATM customers in Tehran). The present study is a descriptive research in terms of applied purpose and in terms of data collection. To analyze the structural equation modeling method, Warp Piels software was used. The present research community is Bank Mellat ATM in Tehran. The time of the present study is the first half of 1398. A questionnaire was used to collect data. The results showed that the special value of customer-based brand by considering the mediating role of customer satisfaction has a significant effect on customer loyalty and also the special value of customer-based brand by considering the mediating role of trust had a significant effect on customer loyalty.
Machine summary:
دوماهنامه علمی نگرش های نوین بازرگانی Journal of New Business Attitudes دوره ١، شماره ١، (پیاپی ١)، بهار ١٣٩٩ (٢٧-١) (٢٧-١) ٢٠٢٠٫ Jun-Sep ١٫ No ١٫ Vol بررسی تأثیر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری بر وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری و اعتماد (مورد مطالعه : مشتریان خودپرداز بانک ملت شهر تهران ) آیسان اکبرزاده ١، محمد محمودی میمند 2 ١و٢ گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت ، اقتصاد و حسابداری ، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران تاریخ دریافت : ١٣٩٨/١١/٠٤ تاریخ پذیرش : ١٣٩٩/١١/٢٥ Investigating the effect of customer-based brand equity on customer loyalty by considering the mediating role of customer satisfaction and trust (Case study: Bank Mellat ATM customers in Tehran) Aysan Akbarzadeh١,Mohammad MahmoudiMaymand ٢ Payame Economics and Accounting Faculty of Management Department of Business Management ٨٫٢ Iran Tehran Noor University Received: (22/08/2020) Accepted: (23/02/2020) چکیده هدف این پژوهش بررسی تأثیر ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری بر وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری و اعتماد (مورد مطالعه : مشتریان خودپرداز بانک ملت شهر Abstract تهران ) می باشد.
ازین رو، مسئله ای که در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد این است که آیا ارزش ویژه ی برند مبتنی بر مشتری بر وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری و اعتماد در میان مشتریان خودپرداز بانک ملت شهر تهران تأثیر معنادار دارد یا نه ؟ در راستای موضوع این مطالعه میتوان بیان داشت که دانشگاهیان باید نسبت فرایند وفاداری مشتری دانش و درک بیشتری داشته باشند.