Abstract:
این تحقیق بررسی تاثیر انسان انگاری برند بر دفاع از برند با نقش میانجی عشق برند با نقش تعدیلگری نگرش نسبت به فاصله گذاری اجتماعی می باشد. این پژوهش، از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردی است و این تحقیق از میان تحقیقات پیمایشی به شیوه مقطعی انجام گردیده است.درپژوهش حاضر به منظورتجزیه وتحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرمافزار آماری SPSS.V24 و از نرمافزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب دو بخش آمارتوصیفی و استنباطی بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. جامعه آماری پژوهش شامل جامعه آماری این پژوهش مشتریان دیجیکالا در شهر تهران میباشند که غیرقابل شمارش است . بر اساس فرمول کوکران در سطح اطمینان 95% ، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اندو نمونه گیری به صورت تصادفی ساده می باشد.نتایج پژوهش نشان داد که انسان انگاری برند بر دفاع از برند با نقش میانجی عشق برند (140/ 0) انسان انگاری برند بر دفاع از برند (148/0 ) انسان انگاری برند بر عشق برند (483/ 0) عشق برند بر دفاع از برند (290/ 0) در میان مشتریان محصولات سن ایچ در شهر تهران تاثیر معنادار دارد و همچنین نگرش نسبت به فاصله گذاری اجتماعی در تاثیر انسان انگاری برند بر دفاع از برند(125/ 0) نگرش نسبت به فاصله گذاری اجتماعی در تاثیر انسان انگاری برند بر عشق برند(140/ 0) نگرش نسبت به فاصله گذاری اجتماعی در تاثیر عشق برند بر دفاع از برند(02/ 0) در میان مشتریان محصولات سن ایچ در شهر تهران نقش تعدیلگر دارد.
This research examines the effect of brand anthropomorphism on brand defense with the mediating role of brand love and the moderating role of attitude towards social distancing. This research, in terms of its purpose, is of the type of applied research, and this research was conducted in a cross-sectional way among survey research. In this research, in order to analyze the data obtained from the questionnaire, in accordance with the statistical needs of the SPSS V24 statistical software and the equations software. pls.V3 structure has been used in the form of descriptive and inferential statistics in the form of linear and multiple regression. The statistical population of this research includes the digital goods customers in Tehran, which cannot be counted. Based on Cochran's formula at a confidence level of 95%, 384 people were selected as a statistical sample using simple random sampling. The results of the research showed that brand anthropomorphism has a significant effect on brand defense with the mediating role of brand love (0.140 ) brand anthropomorphism on brand defense (0.148), brand anthropomorphism on brand love (0.483), brand love on brand defense (0.290) has a significant effect among the customers of Senh products in Tehran, and also the attitude Regarding social distancing in the effect of brand anthropomorphism on brand defense (0.125) Attitude toward social distancing in the effect of brand anthropomorphism on brand love (0.140) Attitude toward social distancing in the effect of brand love on defense From the brand (0.02) it has a moderating role among the customers of Sun H products in Tehran.
Machine summary:
بررسی تاثیر انسان انگاری برند بر دفاع از برند با نقش میانجی عشق برند با نقش تعدیلگری نگرش نسبت به فاصله گذاری اجتماعی (مورد مطالعه : مشتریان محصولات سن ایچ ) داوود محمدی، سیده معصومه غمخواری کارشناسی ارشد مدیریت ، دانشکده مدیریت ، اقتصاد و حسابداری ، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران استادیار گروه مدیریت بازرگانی ، دانشکده اقتصاد ، مدیربت ، حسابداری ، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران تاریخ دریافت : ١٤٠١/٠٥/٠١ تاریخ پذیرش : ١٤٠١/٠٧/٢٨ Investigating the effect of brand anthropomorphism on brand defense with the mediating role of brand love with the moderating role of attitude towards social distancing (case study: customers of Sanich products) Davood Mohamamdi, Seyedeh Masoumeh Ghamkhari Master of Business Management, Faculty of Management, Economics and Accounting, Payam Noor University, Tehran, IranSupervisor, Assistant Professor of Business Management, Faculty of Economics, Management, Accounting, Payam Noor University, Tehran, Iran Received: (24/05/2022) Accepted: (29/06/2022) چکیده Abstract این تحقیق بررسی تاثیر انسان انگاری برند بر دفاع از برند با نقش This research examines the effect of brand میانجی عشق برند با نقش تعدیلگری نگرش نسبت به فاصله گذاری anthropomorphism on brand defense with the mediating اجتماعی می باشد.
02) it has a moderating role نگرش نسبت به فاصله گذاری ، انسان انگاری برند، toward social distancing in the effect of brand love on دفاع از برند، عشق برند among the customers of Sun H products in Tehran.