Abstract:
در محیط های آموزشی باید به دانش آموز به تناسب علاقه و استعدادش آموزش داده شود. محبت ومهرورزی از دیدگاه معصومین ومبانی تعلیم وتربیت پسندیده است.ما با تعلیم مسائل دینی و با روش هاای مطلوب و خاص می توانیم در دانش آموزان درک و شعور دینی ایجاد کنیم. اگر تلاش همه ما بر این باشد که از طریق روح حاکم بر تمامی برنامه های رسمی و غیررسمی (فوق برنامه و مکمل) تربیت. تزکیه و تادیب صورت گیرد و مفاهیم نظری به صورت «رفتار دینی» درآیدء می توانیم ادعا کنیم که تربیت دینی تا حد زیادی تحقق پیدا کرده است. اگر یکپارچگی به مفهوم واقعی کلمه در ساختار و تشکیلات. با رویکرد تلفیق فعالیت های آموزش و پرورش شکل منسجم خود را پیدا نکند. قطعا آسیب پذیری نسل جوان ما 1 در آینده بیشتر از گذشته خواهد بود.در همین مسیر باید به جاذبه های دینی با توجه به استعداد جامعه و جایگاه دین در عرصه بین المللی و بحث جهانی شدن توجهی دقیق و زیرکانه داشت.تربیت دینی یعنی شناخت آموزههای دین»تبدیل این شناختها به باورهای قلبی و به کاربستن این باورها در رفتارهای فردی و اجتماعی.در نتیجه. افراد در فرایند تعلیم و تربیت دینی» به گونهای تربیت میشوند که در گرایشهایشان نسبت به زندگی,اعمال و تصمیمهایشان و در برخورد با تمام آمورءهمواره حاکمیت آرزشهای آلهی را احساس کنند.در چنین نظامی علاوه بر ایجاد نظم ذهنی. » دانشآموزان به گونهای تربیت میشوند که دانش را صرفا برای ارضای کنجکاویهای فکری یا منافع دنیوی کسب نمی کنندءبلکه منطقی و متقی بار میآیند و فراهم آوردن موجبات رفاه مادیءمعنوی و اخلاقی خانواده» ملت., خود و دیگران را وجهدی همت خویش قرار میدهند.در این نوع از تربیت. هدف تنها کسب معرفت نیست. بلکه رشد و شکوفایی موزون همهی ابعاد وجودی انسان مورد توجه قرار دارد.اهمیت معلم در اسلام, بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است.اگر نقش معلم حیاتی نبود اسلام تا این حد به او بها نمیداد.
Religious education means knowing the teachings of religion, transforming these knowledges into heart beliefs and applying these beliefs in individual and social behaviors. As a result, people are educated in the process of religious education in such a way that their attitudes towards life, their actions and decisions and In dealing with all matters, they should always feel the rule of divine values. In such a system, in addition to creating mental order, students are educated in such a way that they do not acquire knowledge just to satisfy intellectual curiosity or worldly interests, but rather come logically and piously and provide Bringing the material, spiritual and moral well-being of the family, the nation, themselves and others is the focus of their efforts. In this type of education, the goal is not only to acquire knowledge, but also the balanced growth and prosperity of all dimensions of human existence. The importance of a teacher In Islam, it expresses his role and application in society. If the teacher's role was not vital, Islam would not value him so much.