Abstract:
هدف کلی پژوهش بررسی اثر آموزش و تدریس کلاس های دانش آموز محور بر میزان سطح یادگیری دانش آموزان می باشد که این پژوهش به صورت کتابخانه ای بوده و مورد بررسی قرار گرفته است.یافته ها و مطالعات نشان می دهد که تاثیر کلاس های دانش آموز محور بر روی یادگیری دانش آموزان بالا بوده چرا که باعث شده همه دانش آموزان خود درگیر درس شده و به دنبال حل مسایل بروند و معلم نیز بعنوان هدایتگر و راهنمای آموزشی در کنار دانش آموزان قرار می گیرد و شخص دانش آموز خود باید ظرف آموزشی خود را پر کند.
Machine summary:
اثر آموزش و تدریس کلاس های دانش آموز محور بر میزان سطح یادگیری دانش آموزان بهاره کاویانی دره شوری (نویسنده مسئول) معاون دبیرستان دولتی دخترانه فردوسی (دوره دوم)،اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز،خوزستان،ایران { HYPERLINK "mailto:Baharkaviani57@gmail.
com" } چکیده هدف کلی پژوهش بررسی اثر آموزش و تدریس کلاس های دانش آموز محور بر میزان سطح یادگیری دانش آموزان می باشد که این پژوهش به صورت کتابخانه ای بوده و مورد بررسی قرار گرفته است.
یافته ها و مطالعات نشان می دهد که تاثیر کلاس های دانش آموز محور بر روی یادگیری دانش آموزان بالا بوده چرا که باعث شده همه دانش آموزان خود درگیر درس شده و به دنبال حل مسایل بروند و معلم نیز بعنوان هدایتگر و راهنمای آموزشی در کنار دانش آموزان قرار می گیرد و شخص دانش آموز خود باید ظرف آموزشی خود را پر کند.
ونوع دوم دانش آموز محور (آموزش غیر مستقیم) ، به آن دسته از موقعیت های یادگیری اطلاق می شود که مشارکت دانش آموزان را درگیر تعیین اهداف می کند و امور زیر را مورد تأکید قرار می دهد: اهداف مؤثر، تعامل با دانش آموزان، توانایی معلم در پذیرش عبارات نادرست، به هم پیوستگی و خود پیروی گروه، و بخشی از زمان اختصاص یافته به مسائل و تجارب شخصی.
نتیجه گیری : برای تنظیم این مقاله از روش مروری یا کتابخانه ای استفاده شده است و با هدف بررسی میزان یادگیری دانش آموزان در کلاس های درس دانش آموز محور صورت گرفته است که در اینجا به بحث و نتیجه گیری می پردازیم .