"تمسک پیروان عقیده فوق به آیهء مزبور بیجا است زیرا جملهام به جنته در (افتری علی الله کذبا ام به جنته) جانشین جملهء(ام لم یفتر)است و درحقیقت تعبیری است از عدم افتر زیرا آنچه لازم مجنون است افترا نزدن است و افتراء دروغ عمدی را گویند و در مجنون کار عمدی متصور نیست پس معلوم شد که دروغ اعم از افترا است و دروغ غیر عمدی افترا نیست و خبر دادن درحالجنون مقابل افترا میافتد که اخص از دروغ است نه مقابل دروغ بمعنی اعم بعبارت دیگر خبر مزبور قسیم افترا است نه قسیم دروغ بمعنی اعم درحقیقت آیه مفید حصر دروغ است به دو چیز 1-دروغ عمدی(افترا)2-دروغ غیر عمدی(خبر دادن درحالجنون) بر فرض تسلیم باینکه افترا بمعنی دروغ است(نه دروغ عمدی)معنی آیه چنین خواهد بود«آیا قصد افترا کرده یعنی آهنگ دروغگوئی داشته یا آهنگ آن نداشته بلکه بعلت جنون دروغی بدون قصد گفته است."