Abstract:
هدف پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین رتبهبندی دانشگاهها براساس سطح مدیریت دانش و مقیاس وبومتریک میباشد. روش/رویکرد پژوهش : برای انجام این پژوهش توصیفی، مقطعی و کاربردی از پرسشنامه استفاده شد که پس از سنجش روایی و پایایی آن، براساس نمونهگیری تصادفی طبقهبندی شده سهمیهای بین 355 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران، اصفهان، تربیت مدرس، الزهرا، مازندران، گیلان، یزد، اراک ،و رازی توزیع گردید. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس.16 صورت گرفتهاست. یافته ها: د رباره مزایای حضور دانشگاهها و مراکز پژوهشی در عرصه وب ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: حضور در بازار آکادمیک جهانی و یافتن بازارهای جدید برای محصولات و خدمات علمی- پژوهشی؛ به عنوان مثال راهاندازی دورههای آموزشی مجازی با دانشجویانی از سراسر جهان، توانایی شرکت در رقابت های بینالمللی و افزایش رویتپذیری در سطح جهانی، انجام وظایف سنتی دانشگاهها یعنی آموزش و پژوهش با بهرهگیری از امکانات دنیای دیجیتال،و توانایی خلق محتوای بیشتر با قیمتی به مراتب کمتر. وبسنجی یا وبومتریک شیوهای معمول در رتبهبندی حضور دانشگاهها در وب است. در این شیوه با ارائه شاخصهایی، وضعیت یک دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاهها مشخص میگردد. نتیجه گیری: رتبهبندی دانشگاهها براساس دو مقیاس وبومتریک و شاخصهای مدیریت دانش با یکدیگر تطابق نداشتند.
Machine summary:
"در عرصه مباحث مربوط به مصورسازی رابط کاربر گرافیکی باید به(51) Limitation (52) Balance (53) Dominance (54) Rhythm (55) Layout&style (56) General usability testing (57) Accessibility&disabilities (58) User customization (59) Age Light LCC اجزای چندگانهای اشاره کرد که هر یک تأثیری بسزا در درک و فهم بهتر اطلاعات وبهرهگیری مناسب از آن را به همراه دارند.
برای تأمین این منظور شایسته است که طراح رابط کاربر گرافیکی تلاش خود را بر ایجادهماهنگی بیشتر میان ساختار نشانگرها و نمادهای دیداری،با سطح و زمینه برنامه و صفحهجستوجو متمرکز کند،زیرا نمود بیشتر عناصر دیداری در صفحه برنامه،ارتباط مستقیمیبا میزان تناسب و هماهنگی نسبت به زمینه دارد.
برای تأمین این منظور شایسته است که طراح رابط کاربر گرافیکی تلاش خود را بر ایجادهماهنگی بیشتر میان ساختار نشانگرها و نمادهای دیداری،با سطح و زمینه برنامه و صفحهجستوجو متمرکز کند،زیرا نمود بیشتر عناصر دیداری در صفحه برنامه،ارتباط مستقیمیبا میزان تناسب و هماهنگی نسبت به زمینه دارد.
هم جهات شکل،و هم اندازه آن،به همراه عامل تناسب با زمینه و دیگر اجزای دیداری لزوما باید در طراحی رابط کاربرگرافیکی لحاظ شود و شکلهایی مورد استفاده قرار گیرد که از بیشترین تأثیر و نفوذ دیداری&%08418TKFG084G% برخوردارند،و میتوانند کاربران را به بهرهگیری از رابط کاربر گرافیکی ترغیب کنند.
البته فشار همواره عاملیمخرب به شمار نمیآید و ممکن است در برخی موارد نتایج اثربخشی نیز داشته باشد،ولیباید در طراحی یک رابط کاربر گرافیکی همواره این نکته را در نظر داشت که کوششاصلی در جهت پایین آوردن فشار میان اجزای دیداری و افزایش تعادل نمادهای دیداریصورت پذیرد."