چکیده:
هدف: بهمنظور دستیابی به خدمات بهتر، آگاهی از میزان رضایت جانبازان مراجعهکننده به مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد نیاز بود.
مواد و روشها: این مطالعه از نوع مطالعات توصیفی و پیمایشی است و جامعه آماری دراین تحقیق جانبازان استفادهکننده از خدمات مراکز بهداشتی درمانی بنیاد جانبازان شهر تهران در طول مدت سال 1389 بودهاست. روش نمونهگیری بهصورت تصادفی ساده بوده و حجم نمونه، 149 نفر انتخابگردید و 145 پرسشنامه مورد تایید و پردازش قرارگرفت. در تحلیل دادهها از فنون آمار توصیفی و آمار استنباطی استفادهشد.
یافتهها: این مطالعه نشانداد که کیفیت خدمات مراکز بهداشتی و درمانی در چهار شاخص قابلیت اطمینان، قابلیت اعتماد، پاسخگویی و همدلی در سطح مطلوب و در بعد عوامل محسوس در سطح نامطلوبی بودهاست.
بحث و نتیجهگیری: پیشنهاد میگردد به عوامل مرتبط با عوامل محسوس توجه بیشتری شود، همچنین کیفیت خدمات در سایر ابعاد حفظ و بهبود یابد.
Purpose: In order To Achieve Better Services ، We need to know of Veterans’ satisfaction from Medical Centers Of Martyrs And Veteran Affairs Foundation. Method & Materials: This Study is A Descriptive & Survey research. Its Statistical Population are Veterans of Tehran city in 1389. The random sampling with a sample size of 149 members is used and then ، 145 questioners are confirmed. descriptive and inferential statistics are applied for analysis. . Results: This research shows that the satisfaction of Veterans in four indices including Assurance، Reliability، Responsiveness and empathy are suitable but Tangibles unsuitable Conclusion: We Suggest intangible assets were improved more than other indices، However the quality of other indices were improved .