چکیده:
امروزه بازاریابی و فروش ارتباط تنگاتنگی بایک دیگر دارند.یک واحد بازاریابی خوب ، فروش را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار میدهد.بازاریابی همواره به عنوان بخشی از فرایند کسب و کار مطرح بوده است اما به دلیل ماهیت فرایند بازاریابی و فروش ، تا به حال کمتر به ناب سازی آن در صنعت پرداخته شده است .در واقع یک واحد بازاریابی خوب ، فروش را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد.هدف از این مقاله نیز بهبود سیستم بازاریابی و فروش در شرکت پارس اپال کاشان است .روش تحقیق کاربردی و از حیث روش توصیفی پیمایشی است . نمونه آماری ٥٢نفر از مدیران فروش و بازاریابی هستند که جهت جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای و پرسشنامه استفاده شده است .ابزار این مقاله برگرفته از مدل والکر با پایایی ٧٤%می باشد. نتایج نشان داد بین بازاریابی وفروش محصولات رابطه معنادار وجود دارد.دیگر نتایج نشان داد بین متغیرهای عملکرد فروش و رهبری تحول آفرین با فروش رابطه معنادار وجود دارد.اما بین تقاضاو رقابت با فروش محصولات رابطه معنادار وجود ندارد.
خلاصه ماشینی:
کار فروشندگان عمدتا جستجوو يافتن مشتريان جديدو دادن اطلاعات به آنها مي باشد که از طريق تماس با مشتريان و نمايش کالاهاي شرکت صورت مي گيرد،علاوه بر اين فروشندگان وظيفه انجام تحقيقات بازار وجمع آوري اطلاعات مشتريان را نيز بر عهده دارند تا جهت تامين رضايت مشتري و کسب سود بيشتر تلاش کرده ،خط مشي هاي جديد بازاريابي را تدارک ديده و توانايي تجزيه وتحليل بازار را نيز داشته باشند.
فرضيه هاي تحقيق فرضيه اصلي بين بازاريابي و فروش محصولات رابطه معنادار وجود دارد.
سوالات تحقيق سوال اصلي آيا بين بازاريابي و فروش محصولات رابطه معنادار وجود دارد؟ سوال هاي فرعي ١.
آيا بين رقابت و فروش محصولات رابطه معنادار وجود دارد؟ روش تحقيق روش تحقيق از حيث هدف کاربردي است ، زيرا به دنبال راهکارهايي با استفاده از نتايج تحقيق در قلمرو موضوع مي باشيم .
آزمون پيرسون تعداد پيرسون معناداري 52 0,314 0,023 سطح معناداري(٠,٠٢٣) کمتر از ٥% مي باشد که نشان دهنده وجود رابطه معنادار بين بازاريابي وفروش محصولات است .
آزمون پيرسون تعداد پيرسون سطح معناداري 52 0,420 0,002 سطح معناداري(٠,٠٠٢) کمتراز ٥%مي باشد که نشان دهنده وجود رابطه معنادار بين رهبري تحول آفرين وفروش محصولات است .
آزمون پيرسون تعداد پيرسون معناداري 52 0,689 0,000 سطح معناداري(٠,٠٠٠) کمتراز ٥%مي باشد که نشان دهنده وجود رابطه معنادار بين عملکرد فروش وفروش محصولات است .
نتايج تحقيق نشان داد بين بازاريابي وفروش محصولات رابطه معناداري وجود دارد.
نتيجه فرضيه دو نشان داد بين عملکرد فروش و فروش محصولات رابطه معنادار وجود دارد.