چکیده:
هدف پژوهش حاضر پاسخگویی به این پرسش بود که آیا مولفه های مدیریت مشارکتی بر عملکرد معلمین ابتدایی ناحیه یک زاهدان ناثیری دارد؟ جامعه آماری این پژوهش شامل 1100 نفر معلمان ابتدایی ناحیه یک شهرستان زاهدان در سال 94-93 بود. که تعداد 285 نفر با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل دو پرسشنامه مدیریت مشارکتی و ارزیابی عملکرد کارکنان می باشد. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با نرم افزار spss در دو سطح، آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و استنباطی( رگرسیون) صورت گرفته است.
خلاصه ماشینی:
جدول2: آزمون رگرسیون ساده بین مشارکت در تصمیم گیری بر عملکرد معلمین الگو R R2 آمارههای تغییر ضرایب غیراستاندارد ضریب استاندارد t Sig. R2 change Sig. F B Sd. E Beta مشارکت در تصمیم گیری 89/0 79/0 78/0 000/0 00/1 12/0 89/0 36/8 000/0 عدد ثابت 1/0- 54/0 18/0- 001/0 نتایج جدول فوق در خصوص بررسی تاثیر مشارکت در تصمیم گیری بر عملکرد معلمین حاکی از آن است که ضریب همبستگی دو متغیر فوق برابر 89/0=rR و ضریب تعیین 79/0=2R می باشد که حاکی از آن است که همبستگی بین دو متغیر بسیار قوی است و به ازای یک واحد تغییر و مشارکت معلمان در تصمیم گیری 79/0 متغیر در عملکرد معلمان ایجاد خواهد شد.
برای بررسی فرضیه اصلی پژوهش از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده گردید: الگو rR R2 آمارههای تغییر R2 change Sig. F مولفه های مدیریت مشارکتی 93/0 86/0 82/0 000/0 نتایج جدول فوق در خصوص بررسی تاثیر مشارکت در ارزشیابی بر عملکرد معلمین حاکی از آن است که ضریب همبستگی متغیرها فوق برابر 93/0=rR و ضریب تعیین 86/0=2R می باشد که حاکی از آن است که همبستگی بین متغیرها بسیار قوی است و به ازای یک واحد تغییر و مشارکت معلمان در ارزشیابی 86/0 متغیر در عملکرد معلمان ایجاد خواهد شد.