چکیده:
مقدمه: هدف از انجام این پژوهش تعیین تاثیر بازی بر سرعت یادگیری و میزان انتقال اطلاعات در بین دو نیمکره مغز است. روش: روش آزمایش در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است و به منظور برآورد حجم نمونه از جدول کوهن استفاده شد که حجم نمونه معادل 15 نفر در هر گروه )گروه آزمایش و گروه گواه( است که به شکل داوطلبانه وارد پژوهش شدند و به شکل پیش آزمون و پس آزمون مورد آزمون قرار گرفتند.
به منظور سنجش انتقال اطلاعات در بین نیمکره مغز و سرعت یادگیری در بین افراد از دستگاه ترسیم در آینه استفاده شد. نتایج تحلیل با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس که به وسیله نرم افزارSPSS20 انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بین بازی و سرعت یادگیری و انتقال اطلاعات در بین دو نیمکره مغز رابطه معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: بازی بر سرعت یادگیری و انتقال اطلاعات در بین دو نیمکره مغز تاثیر دارد.
Introduction: The aim of this study was to determine the influence of games on the speed of learning and the transfer of information between the two hemispheres of brain.
Method: The design of the study was quasi-experimental and the sampling estimation was based on Cohen's table. There were 15 patients in each group (experimental group and control) who voluntarily took part in the research and they were tested by pre-test and post-test. In order to measure the speed of data transfer between the hemispheres of the brain and the speed of learning among users، the device of drawing in the mirror was used. To analyze the data ANCOVA was performed by software SPSS 20.
Findings: Results showed a significant relationship between playing games and the learning speed and transfer of information between the two hemispheres of the brain.
Conclusion: Games influence the speed of learning and transfer of information between the two hemispheres of the brain.