چکیده:
در این پژوهش به دنبال بررسی رابطه سرمایه نمادین ایرانی – اسلامی با رضـایت شـغلی دانشـجویان و رشـد سـازمانی اسـت . ازاین رو دو فرضیه شکل گرفته است که به بررسی رابطه سرمایه نمادین مبتی بر الگـوی ایرانـی – اسـلامی بـا رشـد سـازمانی و رضایت دانشجویان پرداخته است . هر دو فرضیه مورد تائید قرارگرفته است و میزان آن ها به ترتیب برابـر بـا ٠.٥٣، ٠.٤٤ اسـت . روایی صوری پرسش نامه ها توسط متخصصان مربوطه تائید شده است و پایایی پرسش نامه هـا توسـط آزمـون آلفـای کـرون بـاخ ارزیابیشده است که تمامی قابل قبول بوده اند. جامعه موردبررسی در ایـن تحقیـق شـامل دانشـجویان گـروه مـدیریت دانشـگاه سیستان و بلوچستان است که جمعیتی بالغ بر ٢٥٠ نفر دارد. نمونه گیری در این تحقیق به روش تصادفی سـاده اسـت و تعـداد نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و فرمول کوکران برابر با ١٥١ نفر است که ما تعداد نمونه را برابـر بـا ١٦٠ نفـر در نظر گرفته ایم . این بدان معناست که با افزایش یک واحدی در سرمایه نمادین مبتنی بر الگـوی ایرانـی – اسـلامی میـزان رشـد سازمانی و رضایت دانشجویان به اندازه ٠.٥٣ و ٠.٤٤ واحد افزایش خواهد یافت که میزان قابـل چشـمگیری اسـت و بایـد بـدان توجه کرد.
The aim of this study was to investigate the relationship between Iranian-Islamic symbolic capital with students’
Job satisfaction and organizational growth. Accordingly, two hypotheses were proposed which investigated the
relationship between Iranian-Islamic symbolic capital with students’ Job satisfaction and organizational growth.
The significance level of the relationships were 0.53 and 0.44, respectively. Face validity of the questionnaire
was confirmed by experts and reliability was assessed by Cronbach's alpha test, they were all within the
acceptable range. The population under study consisted of students of department of management, university of
Sistan and Baluchestan which were 250 people. Radom sampling was used for the present study¸ which
according to Morgan sample table and Cochran formula was equal to the 151 people; we considered the number
of samples equal to 160.This means that with increasing one unit of Iranian-Islamic symbolic capital, the
students’ Job satisfaction and organizational growth would increase by 0.63 unit which is significant and
noticeable.
خلاصه ماشینی:
آنتونچیچ و آنتونچیچ (٢٠١١) اهداف مشترک اعضای سازمان ، آزادی عمل کارکنان در انجام دادن فعالیت ها، جـو سـازمانی کـه یادگیری از متخصصان را حمایت میکند، فعالیت ها و روندهای کاری که امکان جـایگزین کـردن یـا اعمـال تغییـرات در آن هـا وجود دارد، مخاطره پذیری سازمانی و فردی، تمایل سازمان به به کارگیری موارد یادگرفتۀ جدید و استقبال از تغییـرات مثبـت ، 4 Job Satisfaction 5 Antoncic & Antoncic 6 Fritzche & Parrish 7 Cranny 8 Organizational growth 9 Antoncic & Hisrich 116 اعتماد و اطمینان و ترویج آن در سازمان ، پذیرش مسئولیت های شخصی و ارزیابی مستمر سـتانده هـای سـازمانی را مهـم تـرین شرایط و زمینه های رشد سازمانی معرفی میکنند (آنتونچیچ و آنتونچیچ ،٢٠٠١).
10 Organizational climate 11 Entrepreneurship 12 Symbolic capital 117 انتزاعی (ذهنی ) مفاهیم ارزشی سرمایه نمادین نماد اقتصادی ظ اهری و بیرونی نماد اجتماعی نماد فرهنگی شکل (٢): نمود بیرونی و ذهنی سرمایه نمادین (نامدار جویمی،١٣٩٣) ازاین رو افراد این ارزش والا (نیمه گم شده برای رسیدن به کمال وبرتری) را در هر چیزی جست وجو میکنند و هـر چیـزی کـه آن را بیابند خود را به آن نزدیک میکنند و یا مشابه آن میکنند.
129 Investigation of the Relationship between Iranian-Islamic Symbolic Capital with Students’ Job Satisfaction and Organizational Growth (Case study of the students of Department of Management, University of Sistan and Baluchestan) Ehsan Namdar Joyami1, Homayoon Nori2, Nour-Mohammad Yaghoubi, 3 Seyed Ali Gholi Rowshan4, Hossein Hedayat5, Alireza Aghayi Khozani6 1-PhD Student, Public Administration, University of Sistan and Baluchestan.