چکیده:
مشتری عاملی کلیدی برای موفقیت سازمان ها و شرکت های مختلف تولیدی و خدماتی است .بدین جهت سازمان ها همواره در پی راه هایی برای جلب رضایت مشتری هستند تا بدین وسیله بتوانند رابطه ای بلند مدت با مشتریان برقرار کرده و در نهایت سودآوری خود را بهبود بخشند. کیفیت ادارک شده و ارزش ادراک شده دوپیش نیاز ضروری برای ایجاد رضایت در بین مشتری هستند .در این مقاله تاثیر کیفیت ادارک شده و ارزش ادارک شده بر رضایت مشتری که در نهایت منجر به افزایش خرید مجدد مشتریان خواهد شد در فروشگاه های زنجیره ای مورد بررسی قرار گرفته استجامعه آماری این پژوهش توصیفی- پیمایشی،
400 فروشگاه زنجیره ای در استان قزوین می باشد که 196 نمونه بصورت تصادفی ساده انتخاب شد . و داده ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع آوری شد. .بررسی تاثیر این دو متغیر با استفاده از روش تحلیل مسیر انجام شد و نشان داد که دو عامل کیفیت ادارک شده و ارزش ادارک شده، تاثیر معنی داری بر رضایت مشتری در این فروشگاه داشته و رضایت مشتری نیز تاثیر مثبت و معنی داری بر افزایش تمایل مشتریان به خرید مجدد دارد.
خلاصه ماشینی:
در اين مقاله تاثير کيفيت ادارک شده و ارزش ادارک شده بر رضايت مشتري که در نهايت منجر به افزايش خريد مجدد مشتريان خواهد شد در فروشگاه هاي زنجيره اي مورد بررسي قرار گرفته استجامعه آماري اين پژوهش توصيفي- پيمايشي، ٤٠٠ فروشگاه زنجيره اي در استان قزوين مي باشد که ١٩٦ نمونه بصورت تصادفي ساده انتخاب شد .
. بررسي تاثير اين دو متغير با استفاده از روش تحليل مسير انجام شد و نشان داد که دو عامل کيفيت ادارک شده و ارزش ادارک شده ، تاثير معني داري بر رضايت مشتري در اين فروشگاه داشته و رضايت مشتري نيز تاثير مثبت و معني داري بر افزايش تمايل مشتريان به خريد مجدد دارد.
در اين راستا، ادبيات قبلي نشان مي دهد که انجمـن فروشـگاه مـي توانـد نسل و عصر تمدن به مارک هاي فروشگاه به اجرا درآمد، و استنباط فروشگاه تصويرنام تجـاري مصـرف کننـدگان از تصـوير از فروشگاه باشد بنابراين ، گنجاندن تصوير فروشگاه به عنوان يک بعد در مدل ناشي از شواهدي وجـود دارد کـه تصـوير فروشـگاه داراي تاثير مثبت در ارزيابي مصرف کننده از فروشگاه هاي زنجير ه اي و ارزش درک شده .
هدف ما اين است براي تعيين اينکـه آيا استور برند اعمال کيفيت به عنوان يک تاثير تعديل برلينک بين قيمت ، فروشگاه تصوير، اعتماد به نفس درک و قصـد خريـد باشد کيفيت درک شده عبارت است از ارزيابي کلي مشتري از استانداردهاي فرآيند دريافت خدمت در پژوهش هـاي پيشـين ، 19 ارتباط بين کيفيت درک شده و رضايت ، به اثبات رسيده است (ديالو و همکاران ،٢٠١٢).