Skip to main content
فهرست مقالات

پیش بینی پذیری

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : پیش‌بینی‌پذیر ، پیش‌بینی‌پذیری ، اعتماد ، بنگاه ، مشتری ، مدیران ، قابلیت پیش‌بینی و قدرت پیش‌بینی ، قابلیت پیش‌بینی ، سازمان ، بانک

خلاصه ماشینی:

"کارمندان این مدیر چه وضعیتی دارند؟ آیا چیزی جز حیرت،سرگشتگی و بی‌اعتمادی در انتظار محیط داخلی‌ سازمان است؟ امروزه بنگاه‌ها و سازمان‌های ما بیشترین صدمه را از فقدان این‌ عنصر مهم پذیرفته‌اند:از دست دادن اعتماد عمومی صرفا به دلیل فقدان‌ قابلیت پیش‌بینی برای محیط. چگونه می‌توان قابلیت پیش‌بینی را افزایش داد؟پیش‌بینی‌پذیری با چه عوامل و موانعی پیوستگی دارد؟در پاسخ به این سئوال دو نکته‌ را باید مورد توجه قرار داد:نکته اول،پیچیدگی مسأله در مقیاس بنگاه و سازمان است. در حالی که مفهوم قابلیت پیش‌بینی آن است‌ که بنگاه به دلیل برخورداری از ویژگی و خصلت معینی به گونه‌ای است که دیگران در محیط درونی و بیرونی می‌توانند حرکت و اقدام‌های‌ آن را پیش‌بینی کنند تا نحوه ارتباط خود را با آن معین نمایند. پیش‌بینی‌پذیری را چنین می‌توان تعریف کرد: خصلتی در سازمان که محیط را بر پیش‌بینی عملکرد آن در خصوص استیفای کلیه حقوق خود(محیط)توانا می‌سازد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.