چکیده:
هدف این پژوهش انتخاب استراتژی بازاریابی با استفاده از ترکیب روش های تصمیم گیریANP و TOPSIS با استفاده از یک الگوریتم پنج مرحله ای در هتل های ممتاز و عادی مراکز استان های خوزستان ، تهران و اصفهان میباشد. ابتدا با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل شبکه ای، اوزان مرتبط با چندین شاخص ، ارزیابی و مشخص میگردند و در ادامه با استفاده از رویکرد تاپسیس به اولویت بندی استراتژی بازاریابی میپردازد. در این تحقیق از استراتژیهای بازاریابی رقابتی ارائه شده توسط پورتر یعنی رهبری هزینه ، تمایز و تمرکز بهره گرفته شده است . معیارهای ارائه شده توسط هولی یعنی قابلیت های ارتباط با مشتری(CLC) ، قابلیت های مدیریتی(MC) ، قابلیت های نوین بازار(MIC) ، دارائیهای منابع انسانی(HRA) و دارائیهای شهرت (RA) نیز به عنوان شاخص های این تحقیق انتخاب شده اند. ساختار پیشنهاد شده به سادگی قابل درک بوده و میتواند برای تعیین مناسب ترین استراتژی بازاریابی، توسط کارشناسان در صنعت هتلداری و یا دیگر صنایع به کار گرفته شود. پس از انجام مقایسات زوجی و تجزیه و تحلیل داده ها با رویکرد ANP در نرم افزارSuper Decisions و رویکرد TOPSIS، شاخص داراییهای منابع انسانی(HRA) و استراتژی تمایز(DS) در بالاترین اولویت قرار داشتند.
خلاصه ماشینی:
پس از انجام مقایسات زوجی و تجزیه و تحلیل داده ها با رویکرد ANP در نرم افزارSuper Decisions و رویکرد TOPSIS، شاخص دارایی های منابع انسانی(HRA) و استراتژی تمایز(i i)DS در بالاترین اولویت قرار داشتند.
(رجوع شود به تصویر صفحه) (رجوع شود به تصویر صفحه) در این تحقیق از استراتژی های بازاریابی رقابتی ارائه شده توسط پورتر یعنی رهبری هزینه ، تمایز و تمرکز بهره و شاخص های ارائه شده توسط هولی xvi i i برای طراحی استراتژی بازاریـابی شـامل : قابلیـ ت هـا ی ارتبـاط بـا مشـتری (CLC)، قابلیـ ت هـا ی مدیریتی(MC)، قابلیت های نوین بازار(MIC)، دارائی های منابع انسانی(HRA) و دارائی های شهرت (RA) استفاده شده اسـت .
اولویت بندی شاخص های انتخاب استراتژی بازاریابی بر اسـاس ترکیـب روش هـا ی تصـمیم گیـری بـا استفاده از فرآیند تحلیل شبکه ایANP به کمک نرم افزار Super Decision در جدول ١ نشان داده شده است .
اولویت بندی استراتژی های انتخاب بازاریابی با توجه به هر یک از شاخص ها (رجوع شود به تصویر صفحه) ٤-٣- سئوال سوم : بهترین استراتژی در انتخاب استراتژی بازاریابی در هتل های ممتاز و عادی مراکز استان های خوزستان ، تهران و اصفهان با استفاده از رویکردهایANP و TOPSIS کدام است ؟ جدول ٣، پس از انجام مقایسات زوجی و محاسبه اوزان هر یک از شاخص ها و گزینه ها نسبت به شاخص های اصلی، و انتخاب هر یک از استراتژی ها با توجه به هر شاخص ، ترکیب نهایی مدل را با استفاده از تکنیک ANP و انتخاب استراتژی مناسب را با توجه به کل شاخص های موجود در سازمان نشان می دهد.