چکیده:
این پژوهش به مطالعه دقیق عوامل موثر بر انتخاب استراتژیهای مدیریت دانش پرداخته است ، در این راستا با توجه متغیرهای استخراج شده از مطالعات گذشته و به روش تحلیل عاملی اکتشافی ١٠ عامل اصلی با متغیرهای فرعی هر کدام شناسایی شده است . ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه بوده و روایی محتوایی از مبانی نظری تحقیق توسط استادان مجرب تایید گردیده و اعتبار ساختاری آن با استفاده از تجزیه و تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است . به منظور تعیین پایایی آن ازآلفای کرونباخ استفاده شده که مقدار آن ٠/٨٠٥ برآورد گردیده است اهمیت و اولویت این عوامل با
خلاصه ماشینی:
"وین وو و یو تینگ لی ٢٠٠٧ مدلی به منظور پیاده سازی موفق مدیریت دانش برای ارزیابی و انتخاب یک استراتژی مدیریت دانش مطلوب ارائه نمودند و در این راستا شاخصهای حمایت مدیریت ارشد، ارتباطات، فرهنگ و مردم، مشوق پاداش و زمان را به عنوان عوامل موثر بر آن مد نظر قرار داده است .
جدول ٣: تحلیل عاملی اکتشافی مرتبۀ اول به تصویر صفحه مراجعه شود برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کلموگرف اسمیرنف کمک گرفته شده است و نتایج حاکی از نرمال بودن عاملهای استراتژیک ، دانشی، بیرونی، سازمانی، انسانی و فرهنگی میباشد و برای آزمون فرضیه این متغیرها از آزمون One sample t- test با Test Value برابر ٣ استفاده میگردد و عاملهای فنی، زمان، مالی و ارزیابی غیر نرمال بوده و آزمون نمودن آنها از آزمون دوجمله ای با نسبت ٠/٦ استفاده شده است .
پژوهش حاضر به مطالعه عوامل موثر بر انتخاب استراتژیهای مدیریت دانش پرداخت و با روش تحلیل عاملی اکتشافی ١٠ عامل اصلی با متغیرهای فرعی آن مورد شناسایی قرار گرفت با توجه به داده های جمع آوری شده، اهمیت و اولویت این عوامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که بر اساس این تجزیه و تحلیل عوامل ارزیابی، استراتژیک و فرهنگی به عنوان مهمترین عوامل انتخاب شده و عوامل زمان، دانشی و سازمانی کمترین میزان اهمیت را دارا می باشند.
(2003), ‘‘A knowledge management strategy for the Jason organization: a case study’’, Journal of Computer Information Systems, Vol. 44 No. 2, pp."