چکیده:
هدف این تحقیق، شناخت استراتژی بازاریابی بین بنگاهی برای شرکت ملی پخش در صنعت بانکرینگ، در سال 1395 است. جامعه آماری، کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی شاغل در صنعت بانکرینگ است که تعداد آن ها 15 نفر، 5 نفر از کارشناسان بخش بانکرینگ اداره صادرات و بازاریابی شرکت ملی پخش و 10 نفر از کارشناسان بخش خصوصی شاغل در شرکت های بانکر کننده می باشد. ضمنا در این باره از مطالعات کتابخانه ای به همراه توزیع پرسشنامه بین خبرگان به روش سرشماری استفاده شده است. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی بوده و برای تجزیه و - تحلیل داده ها از تحلیل سلسله مراتبی AHP و نرم افزار SPSS استفاده شده است. برای تحلیل داده های سلسله مراتبی نیز از نرم افزار کاربردی Expert Choice بهره گرفته ایم. در تحقیق مذکور یک سوال اصلی و شش سوال فرعی پاسخ داده شده است که با استفاده از نتایج تحقیق به اتخاذ استراتژی های مدیریت زنجیره تامین برای رشد صنعت بانکرینگ رسیده ایم. در پایان نیز پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.
خلاصه ماشینی:
لذا ما در اين پژوهش به دنبال دست يابي به اين هدف اصلي که همانا تدوين استراتژي هاي بازاريابي بين بنگاهي براي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران در صنعت بانکرينگ است ، مي باشيم و در فراخور پژوهش ٦ هدف ثانويه فرعي را که شامل : شناخت وضعيت فعلي بانکرينگ ايران ، شناخت موانع بازدارنده افزايش سهم ايران ، تعيين عوامل موثر در مزيت رقابتي براي افزايش سهم ايران ، وضعيت انتخاب بندر سلخ در جزيره قشم به عنوان هاب بانکرينگ کشور،وضعيت هدف گذاري برنامه پنجم توسعه در رابطه با بانکرينگ ايران و تعيين راه کار هاي مقابله با قاچاق سوخت را بررسي کرده ايم .
-تونگزون در سال ٢٠٠٢ با محوريت محيط هاي رقابتي، مطالعه خود را بر روي آژانس هاي حمل و نقل و کشتي راني سه کشور مالزي، سنگاپور و تايلند انجام داد و به اين نتيجه رسيد که ، بازدهي معاملاتي ، فراواني خطوط رود فرعي ، زيرسازي کافي ، 6 Notteboom 7 Murphy 8 Hall 9 Tongzon 10 Wong 11 Hong 12 Bamford 13 Acosta 14 Cerban 15 Coronado 16 Lirn 17 Thanopoulou 18 Beynon 19 Tai 20 Hwang 220 موقعيت ، هزينه هاي بندر، پاسخ سريع به نياز استفاده کنندگان ، شهرت براي کاهش زيان به کرايه حمل بار، بيشترين راي و اقبال را براي انتخاب بندر مبدا داشته اند.