چکیده:
بازاریابان همواره با یک چالش عظیم تحت عنوان تخصیص و اختصاص منابع مالی و بودجه به مجموعهی وسیعی از نقاط تماس و ابزار تعامل (تعاملی) و انواع استراتژیها و راهکارهای تبلیغاتی و اطلاعرسانی مواجه هستند، چالش،گزینش و انتخاب بهترین نقاط تماس اثربخش در اجرای استراتژی تبلیغات ، یک پلن حساس و ضروری محسوب میشود. تاثیر اتخاذ نقاط تماس و تعامل بر بازاریابان و مبلغان بسیار شفاف و مهم به نظر میرسد، مطالعات و تحقیقات قبلی به انواع نقاط تماس مانند تبلیغات برند، آگهی تجاری، نقاط تماس خرده فروش، تبلیغات دهان به دهان و نقاط تماس توسط ابزار سنتی به طور مجزا پرداختهاند و تاثیر هر یک از نقاط تماس مذکور را تک به تک تحلیل و آنالیز نمودهاند. این مقاله نیز ، پیرو مقالات و مطالعات قبلی تاثیر چندین نقاط تماس را بررسی میکند، تفاوت این مطالعه با سایر مطالعات پیشین، اتخاذ و ارائه یک رویکرد جدید و کارآمد در خصوص تاثیر نسبی انواع نقاط تماس میباشد. این رویکرد 6 نوع و گونه از نقاط تماس و تعامل را با ذکر مثال تشریح میکند.
خلاصه ماشینی:
]مشاهده و رؤیت رفتار خرید و مصرف سایر مشتریان مشابه] 6- رسانههای سنتی 6 مانند: مجله، روزنامه، نشریات، سرمقالات، مطالب و عناوین مهم روزنامهها با توجه به توضیح ذکر شده مساله اصلی تحقیق اینست که کدام یک از 6 نقطه تماس و تعامل منجر به درگیری اذهان مصرف کنندگان و مشتریان پیرامون تفکر، تعقل، تأمل و اندیشیدن در خصوص ابعاد، اجزا و عناصر و در نهایت تجربه جدید برند میشود؟ کدام یک از مجموعه نقاط تماس از میزان تأثیرگذاری و قدرت اثربخشی بیشتری در نحوهی ادراک و دریافت تجربه برند در ذهن مصرف کننده برخوردار است؟ - Touch Points - Brand Advertising - Retailer Advertising - in-store communications - Word of mouth - Traditional earned media ادبیات و مبانی نظری تحقیق ردیابی و پایش فوری و بلادرنگ [در لحظه] تجربه یک ابزار در تحقیقات کیفی در جهت ردیابی و پیگیری فوری و بلادرنگ تجربه مشتریان در لحظهی مواجهه و رویارویی با نقاط تماس سازمان، برند، محصولات، نوآوریها، و کلیه تغییرات و اصلاحات در برنامه بازاریابی یک شرکت محسوب می شود(شین و همکاران،2015).
هدف از اجرای متد و تکنیک RET بررسی و ارزیابی و سنجش میزان کاربرد و تأثیر نقاط تماس و ارتباطی به کار رفته جهت درگیر کردن اذهان مشتریان و مصرف کنندگان به تفکر و تأمل در خصوص برند است، هدف اصلی از اجرای این تکنیک و ابزار جلب توجه، تمایل، اشتیاق و ترغیب مصرف کنندگان و هدایت کردن و سوق دادن آنها به بازدید، تفکر و اندیشیدن پیرامون و حول ابعاد و اجزای گوناگون برند میباشد(هانس و همکاران،2014).