چکیده:
در این پژوهش تلاش کرده ایم با مطالعه نقش فناوری نوین تجارت الکترونیک در قالب مدل های تبیینی، امکان بهره گیری موثر در ایجاد بازار جهت تعامل بنگاه ها و همکاران رسانه ای بر خط را ارزیابی کنیم. در این راستا با مطالعه مدل های پیشین در این زمینه و با شناسایی عوامل اثرگذار در بازار سازی رسانه های بر خط، مدلی مفهومی برای نشان دادن اثر تجارت الکترونیک بر بازارسازی ارائه می شود. برای پاسخ به سوالات پژوهش پرسشنامه ای به صورت محقق ساخته تدوین کردیم، که این پرسشنامه از نظر پایایی و روایی در سطح مطلوبی قرار داشت. پرسشنامه ها میان افراد دست اندکار در زمینه رسانه های بر خط و تجارت الکترونیک و کارشناسان این حوزه توزیع و برای آزمون فرضیه از مدلیابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شد. یافته ها نشان می دهد تجارت الکترونیک به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق رسانه های دیجیتال بر خط، تاثیر مثبت و معنی داری بر بازارسازی دارد. همچنین تجارت الکترونیک تاثیر مثبت و معنی داری بر رسانه بر خط دارد و رسانه های بر خط نیز تاثیر مثبت و معنی داری بر بازار سازی دارند.
خلاصه ماشینی:
ir چکیده در این پژوهش تلاش کرده ایم با مطالعه نقش فناوری نوین تجارت الکترونیک در قالب مدل های تبیینی، امکان بهره گیری موثر در ایجاد بازار جهت تعامل بنگاه ها و همکاران رسانه ای بر خط را ارزیابی کنیم .
در این پژوهش ما در صدد انجام مطالعه مولفه ها و عوامل اثر گذار تجارت الکترونیک در توسعه بازارسازی در بین همکاران و شرکاء تجاری رسانه ای بر خط هستیم ، تا بتوان با شناخت راهکارهای مناسب تر، شناخت بهتری برای مخاطبین و بویژه فعالان اقتصادی از فضای کسب و کار اینترنتی در زمینه بهره وری از رسانه های بر خط و جمعی رقم زد و شرایط مساعدتری را ایجاد کرد که در آن فضا مخاطبین با ارتقا دانش استفاده از این گونه رسانه های بر خط بتوانند از سود بیشتری بهره ببرند.
پی نوشت ها 1 Turban 2 Duvall 3 Platforms 4 Share 5 Bergler 6 Wortman 7 Rosson 8 Beck 9 Zhu 10 Turow 11 Reca 12 Immediacy 13 Searchability 14 Hyperlinking 15 Multimedia Being 16 Style Book 17 Gebauer 18 Stickness 19 Domingos 20 Aris & Bughin 1 Partial Least Squares Combined reliability (CR) 3 Cronbach's alpha (CA) 4 Average Variance Extracted (AVE) 5 Adjusted R 6 Stone-Geisser Criterion (Q ) Chin Goodness of Fit (GoF) 9 SmartPLS 31 Bootstrapping 31 Vinzi et al منابع فارسی روشندل ، ا.
Mauthe, Andreas And Thomas,Peter ( 114), Professional Content Management Systems; Handling Digital Media Assets, John Wiley & Sons.