چکیده:
از مهمترین عوامل تقویت و گسترش نوآوری و کارآفرینی، وجود ساختار و برنامه استراتژی منظم در سازمانها میباشد. به
دلیل پیچیدگی و پیشرفت روزافزون فناوری و تکنولوژی، افزایش رقابت و وجود عوامل تهدیدکننده محیطی، تلفیقی از
مدیریت استراتژیک و کارآفرینی میتواند مسسات کوچک و متوسط را در همگامی با فناوریها و بهروز شدن همچنین اجتناب
از عوامل تهدیدکننده محیطی و بهرهمندی از نقاط قوت داخلی جهت پیش برد موّلفههای کارآفرینی یاری رساند. هدف این
مقاله، تلفیق مدیریت استراتژیک و کارآفرینی جهت ارائه برنامههای مدون و منظم جهت دستیابی به مزیت رقابتی پایدار
میباشد. همچنین این مقاله که بر اساس مبانی نظری تحقیق گردآوریشده, سعی دارد که مولفهها و ویژگیهای سازمانهای
کوچک و متوسط و تاثیرات مثبت تصمیمات استراتژیک بر آنها را خاطرنشان سازد و درک درستی از واقعیت کارآفرینی و
پیرو آن رهبری کارآفرینانه و بهکارگیری خلاقیت و مدیریت صحیح منابع بهعنوان ابعاد مهم کارآفرینی استراتژیک را داشته
باشد و بتواند به هدف اصلی خود یعنی رونق کسبوکار و ایجاد ارزش برای مشتریان دست یابد.
One of the most important factors in development of innovation and entrepreneurship is existence of a
systematic strategic structure and agenda in organizations. Due to complexity and increasingly advancement of
technology, increased competition and presence of threating environmental factors, a combination of strategic
management and entrepreneurship can help small and medium-sized enterprises to keep up with technologies
and regularly make itself up to date as well as avoid environmental threats and benefit from internal strengths to
advance entrepreneurial components. This paper aims at combining strategic management and entrepreneurship
to provide systematic and regular programs to achieve sustainable competitive advantage. Also, this paper,
which is based on theoretical foundations of the research, tries to identify components and characteristics of
small and medium-sized organizations as well as positive effects of strategic decisions on them. Further, we try
to understand the entrepreneurship and, consequently, entrepreneurial leadership and the use of creativity and
proper management of resources as important dimensions of strategic entrepreneurship in order to achieve its
main goal, i.e. boosting the business and create value for the customers.
خلاصه ماشینی:
همچنین این مقاله که بر اساس مبانی نظری تحقیق گردآوریشده، سعی دارد که مؤلفهها و ویژگیهای سازمانهای کوچک و متوسط و تأثیرات مثبت تصمیمات استراتژیک بر آنها را خاطرنشان سازد و درک درستی از واقعیت کارآفرینی و پیرو آن رهبری کارآفرینانه و بهکارگیری خلاقیت و مدیریت صحیح منابع بهعنوان ابعاد مهم کارآفرینی استراتژیک را داشته باشد و بتواند به هدف اصلی خود یعنی رونق کسبوکار و ایجاد ارزش برای مشتریان دست یابد.
مدیریت استراتژی با هوشمندی کامل و درک درست از مفهوم کارآفرینی نسبت به تأمین منابع و تجهیزات مورد نیاز و نیروی کارآمد فعال بوده و زمینه را برای استفاده بهینه از فرصتها و اصلاح نقاط ضعف و دوری از تهدیدات خارجی جهت دستیابی به اهداف سازمان (نظیر تولید علم و نوآوری محصولات) فراهم میکند.
مدیریت سازمان کارآفرین با تاکید ویژه بر روی منابع انسانی (کارکنان خلاق و نوآور) و محور قرار دادن کشف فرصتها و نقاط قوت از طریق شناسایی عوامل محیطی و بالا بردن توان فناوری و تمرکز بر ترکیب صنایع و ایجاد واحدهای مستقل درون سازمانی و استفاده بهینه از منابع موجود، توان بالایی را برای خلق ایدههای جدید و تو را فراهم کرده و موفقیت سازمان را تضمین میکند.
راهکار تسطیح منابع وارد کردن اعضای مؤثر سازمان در تخصیص منابع توسط مدیریت، یک استراتژی مؤثر میباشد زیرا راه خوبی برای اطمینان از این بابت است که در زمان اجرای افکار و ایدههای جدید، هیچ مشکلی پیش نمی اید و برنامه ریزی و تخصیص منابع به شکل بهتری انجام میشود.