چکیده:
این پژوهش به بررسی تاثیر رفتار اطلاعات صادرات، استراتژی بازاریابی صادرات و تعهد صادرات بر عملکرد صادرات در شرکتهای کوچک و متوسط پرداخته است. تحقیق حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ ماهیت جزء پژوهشهای توصیفی با روش پیمایشی میباشد. روش گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل ۱۲۰ نفر از مدیران شرکتهای کوچک و متوسطی که در استان تهران صادرات انجام دادهاند، بوده است. پرسشنامه به ۱۲۰ نفر توزیع گردید که درنهایت تحلیل آماری بر ۱۱۵ پرسشنامه سالم برگشت داده شده، انجام گرفت. برای تحلیل آماری در بخش آمار استنباطی پژوهش کلیه تجزیه و تحلیلها، با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی با کمک نرمافزار Smart PLS انجام شده است. نتایج حاصل از پردازش دادهها نشان داد که رفتار اطلاعات صادرات و تعهد صادرات بر استراتژی بازاریابی صادرات تاثیر دارد و استراتژی بازاریابی صادرات بر عملکرد صادرات شرکتهای کوچک و متوسط تاثیر دارد. نتایج این تحقیق میتواند برای مدیران شرکتهای کوچک و متوسط جهت افزایش عملکرد صادرات استفاده قرار گیرد.
This research has investigated the mediating role of export marketing strategy on the effect of export market
information on export performance. This study is the kind of applied (OR practical) and descriptive research
using survey method. Data has collected by 115 managers of SMEs which are exporting to international markets.
The analysis of inferential statistics by using structural equation and partial least square method with Smart PLS
software has done. The research has resulted that export marketing strategy mediates the effect of export market
information on export performance. Further results showed that export commitment effect on export market
information, export marketing strategy, and export performance. The conclusions could empower the managers
to improve the export performance.