چکیده:
هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی و در اختیار قرار دادن الگویی برای برندسازی کارفرما در شرکتهای بیمه خصوصی ایرانی بود. روش شناسی: این پژوهش تحقیقی کاربردی از منظر هدف پژوهشی با رویکرد توسعه بوده که جمعآوری اطلاعات و داده در آن به صورت کیفی انجام شده و در نهایت، از منظر پژوهشهای محیطی، پیمایشی تلقی میگردد . در این تحقیق جهت جمع آوری داده ها از دو ابزار مصاحبه و پرسشنامه استفاده گردید همچنین خبرگان این پژوهش را 22 تن از افراد خبره و باسابقه صنعت بیمه ایران و مدیران ارشد شرکتهای فعال بیمهای در حوزه سرمایه انسانی تشکیل دادند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی منتج از تحلیل اطلاعات و دادهها، ارائه دهنده 16 مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی بوده است که شامل مواردی همچون: شرایط علی، مقوله محوری شایسته گرایی، استراتژیهای استقرار، عاملهای زمینهای و شرایط مداخلهگر و شرایط تسهیلکننده و پیامدهای فرآیند الگوی برندینگ کارفرما در شرکتهای بیمه خصوصی و رابطههای بین ابعاد مختلف آن را آشکار میکند. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که برندسازی کارفرما در شرکتهای بیمه برمبنای تعادل کار و زندگی، پاداش و مزایا، مسئولیت اجتماعی، قدرت برند سازمان، برندسازی داخلی، محیط کاری، شایستگیهای فردی و تخصصی، فرهنگ و محیط سازمانی تحقق مییابد. طبقه بندی موضوعی:
Objective: The main purpose of this study was to investigate and provide a model for employer branding in Iranian private insurance companies. Methodology: This study is applied with a developmental approach in terms of purpose, and in terms of data collection and data analysis, nature is qualitative research, and in terms of environmental studies is a survey. In-depth interviews and the questionnaire were used to collect data, as well as 22 insurance industry experts included managers of insurance companies in the field of human resources. Findings: The research findings showed that the three stages of open coding, axial coding and selective coding indicated 16 general categories that in paradigm model included: causal conditions, axial category of competency, deployment strategies, contextual factors, and confounding conditions and facilitating conditions as well as the implications of the process of employer branding paradigm in insurance companies reflect the relationships between its various dimensions. Conclusion: The results of the present study showed that employer branding in insurance companies based on work-life balance, rewards and benefits, social responsibility, organizational brand strength, internal branding, work environment, individual and professional competencies, culture and organizational environment will be proved. JEL: M1,M21,M31
خلاصه ماشینی:
يافته ها: تحليل دادهها طي سه مرحله کدگذاري باز، محوري و انتخابي بيانگر ١٦ مقوله کلي در قالب مدل پارادايمي شامل شرايط علي، مقوله محوري شايسته گرايي، استراتژيهاي استقرار، عامل هاي زمينه اي، شرايط مداخله گر، شرايط تسهيل کننده و پيامدهاي فرايند الگوي برندينگ کارفرما در شرکت هاي بيمه خصوصي بود که روابط بين ابعاد مختلف را انعکاس ميداد.
خلاصه نتايج پژوهش هاي مورد مطالعه نويسندگان سال نتايج پژوهش برغمدي و پنج عامل داخلي از برند کارفرما و يک عامل متفرقه ، در صورت اطلاع رساني و قلي پور ١٣٩٤ انتقال به افراد با استعداد بر جذب آنها مؤثر بوده است برند کارفرما مبتني بر نيازهاي گروه هدف، پيشنهاد ارزش متمايز، راهبرد افراد، خدامي و ١٣٩٤ سازگاري برند، ارتباطات برند کارفرما و متريک هاي برندسازي کارفرما ميتواند به اصانلو جذابيت کارفرما در تمام ابعاد منجر شود حسنقلي تقويت و مديريت برند کارفرما، زمينه ارتقاي سرمايه هاي انساني را فراهم ميآورد.
همچنين ، الگوي برندسازي کارفرما در گام اول نيازمند تجلي تفکر شايسته خواهي در ابعاد ارکان و عناصر شرکت هاي بيمه است که در اين تحقيق ، سه راهبرد اساسي شامل استراتژي سازمان، سبک رهبري و فرهنگ سازماني و شرايط زمينه اي و واسطه اي براي طراحي الگوي برندسازي کارفرما مورد مطالعه قرار گرفت .
جامعه آماري و حجم نمونه جامعه آماري اين پژوهش در بخش کمي شامل مديران ستادي و اجرايي صنعت بيمه کشور بود که از ميان شرکت هاي بيمه مورد مطالعه مشروحه در جدول ٣ انتخاب شدند.