چکیده:
امروزه برند به عنوان یکی از مفاهیم مهم در تجارت دارای ارزش میباشد لذا بازاریابان میتوانند از برند
قوی به عنوان مزیت رقابتی سود ببرند. و به دلیل اینکه بخش قابلتوجهی از گردش مالی صنعت گردشگری
در بخش اقامتی آن روی میدهد، بر این اساس برند هتل میتواند مشهور و مقبول باشد و عملکرد مناسبی از
خود در فضای رقابتی موجود نشان دهد که برند آن موفق عمل نماید. از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی
تاثیر شخصیت برند و ارزش درک شده بر عملکرد برند در هتلهای شهر سرعین است. که از نظر روش
توصیفی و از نظر نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق کلیهی مشتریان هتلهای فعال در شهر سرعین را تشکیل میدهد. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و ابزار استفادهشده پرسشنامه میباشد که به صورت تصادفی ساده بین مصرفکنندگان توزیع گردید. برای تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار لیزرل استفاده گردید که نتایج تحقیق نشان داد که شخصیت برند بر عملکرد برند تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین رابطه مثبت و معنادار ارزش درک شده بر عملکرد برند نیز تایید شد. و در آخر پیشنهاداتی مبنی بر بهبود وضعیت موجود ارائه گردید.
خلاصه ماشینی:
بررسی تاثیر شخصیت برند و ارزش درک شده بر عملکرد برند در هتلهای شهر سرعین سمیه صائب نیا 1 *، سید محمدرضا حسینی علی آباد 2 چکیده امروزه برند به عنوان یکی از مفاهیم مهم در تجارت دارای ارزش می باشد لذا بازاریابان می توانند از برند قوی به عنوان مزیت رقابتی سود ببرند.
از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر شخصیت برند و ارزش درک شده بر عملکرد برند در هتلهای شهر سرعین است.
برای تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار لیزرل استفاده گردید که نتایج تحقیق نشان داد که شخصیت برند بر عملکرد برند تاثیر مثبت و معناداری دارد و همچنین رابطه مثبت و معنادار ارزش درک شده بر عملکرد برند نیز تایید شد.
بنابراین مساله اصلی تحقیق این است که شخصیت برند و ارزش درک شده چه تاثیری بر عملکرد برند د Viet Ngo & O’Cass Yang 2.
96 میباشد و فرضیه تحقیق مورد تائید قرار میگیرد و میتوان چنین استنباط نمود ارزش درک شده تأثیر معنیداری بر عملکرد برند هتلهای شهر سرعین دارد.
پس میتوان عنوان نمود ارزش درک شده تأثیر مثبت و معنیداری بر عملکرد برند هتلهای شهر سرعین دارد.
96 میباشد و فرضیه تحقیق مورد تائید قرار میگیرد و میتوان چنین استنباط نمود ارزش درک شده تأثیر معنیداری بر شخصیت برند در هتلهای شهر سرعین دارد.
پس میتوان عنوان نمود ارزش درک شده تأثیر مثبت و معنیداری بر شخصیت برند در هتلهای شهر سرعین دارد.
این تحقیق نیز باهدف بررسی تأثیر شخصیت برند و ارزش درک شده در هتلهای شهر سرعین انجامشده است.