چکیده:
هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان تاثیرگذاری دورههای آموزشی در تواناسازی کارکنان بود. پژوهش حاضر از لحاظ نوع تحقیق کاربردی، هدف تحقیق توصیفی، روش اجرا میدانی و نوع دادهها کمی و در نهایت روش تحقیق پیمایشی میباشد. جامعة پژوهش کلیه کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بودند که تعداد آنها بعد از استعلام از اداره کارگزینی، 74 نفر به دست آمد. به دلیل محدود بودن جامعه، حجم نمونه برابر با جامعه آماری انتخاب شد. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامة محقق ساختة 27 سؤالی بود. روایی پرسشنامه با بهره مندی از دیدگاههای 12 تن از خبرگان تایید شد و پایایی پرسشنامهها از طریق آلفای کرونباخ برابر 5/87 بدست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی (میانگین و درصد فراوانی) و آمار استنباطی (رگرسیون چندگانه) استفاده شد. نتایج نشان داد عامل مجریان دوره بیشترین تاثیر را روی مهارت کارکنان دارد. زمان دورههای آموزشی تاثیر اندکی در مهارت کارکنان داشته ولی عامل فواصل تاثیری در مهارت کارکنان ندارد. عامل فواصل دوره بیشترین تاثیر را روی دانش کارکنان دارد. زمان دورهها تاثیر اندکی در دانش کارکنان دارد ولی مجریان دوره تاثیری بر دانش کارکنان ندارد. عامل مجریان دوره بیشترین تاثیر را روی نگرش کارکنان دارد. از آنجا که سطح معنیداری این متغیر از بین متغیرهای دیگر کمتر از 05/0 است، بنابراین میتوان گفت که فقط عامل مجریان دوره تاثیر معنیداری بر نگرش کارکنان دارد و زمان و فواصل دورههای آموزشی تاثیری بر نگرش کارکنان ندارند.
The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of employee empowerment training periods. This is a descriptive study. Research Center for the research community experts, Housing and Urban Development that the number of inquiries from the personnel department, 74 respectively. Because of the limited sample size of the target population was chosen. To collect data, questionnaires of 27 questions were hidden. To analyze the data, descriptive statistics (mean and frequency) and inferential statistics (regression) was used. The results show that the enforcement of the greatest effect on employee skills training periods Dardzman little impact on employees 'skills, but the distance does not affect the employees' skills operating at the greatest impact on student employees. Time periods have little impact on knowledge, but knowledge does not affect the enforcement period. Enforcement agent has the greatest impact on employee attitudes