چکیده:
یک محصول هنگامی که در تعداد مناسب و به موقع و در زمان مناسب به مشتری تحویل داده شود با ارزش است. امروزه، شرکتها و مردم با چالشهای چابکی و ارزشهای محوری روبرو هستند که استفاده از هر دو رویکرد و ترکیب آنها در مدل تحلیلی زنجیره تأمین و ادبیات پیشین وجود ندارد. در این پژوهش یک مطالعه مبتنی بر مدلسازی عدد صحیح خطی در زمینه طراحی شبکه زنجیره تأمین برای رسیدگی به این شکاف تحقیقاتی انجام شده است. زنجیره تأمین مورد نظر در سه سطح تولیدکنندگان، توزیعکنندگان و مشتریان به صورت چندهدفه، چندمحصولی و چنددورهای ارائه شده است. توابع هدف شامل حداکثرسازی چابکی و ارزشهای محوری است. برای حل مدل ریاضی از نرمافزار گمز استفاده شده است. سپس الگوریتم ژنتیک چندهدفه با مرتبسازی نامغلوب اعضای جمعیت ارائه شد و برای اعتبارسنجی الگوریتم پیشنهادی نتایج آن با حل دقیق مقایسه شده است. در پایان، نتایج مورد تحلیل قرار گرفته است.
A product when at the number of appropriate and timely delivered to the customer at the appropriate time is worth. Today, companies and people are facing the challenges of agility and pivotal values that the use of both approaches and combine them there is no in analytic model of the supply chain and the previous literature. In this paper, a study based on linear integer modeling in the field of supply chain network design has been done to address this gap research. Supply chain proposed in three levels of manufacturers, distributors and customers is proposed for multi-objective, multi-product and multi-period. The objective functions is including: Maximizing agility and pivotal values. To solve the Mathematical model is used from GAMS program. Then multi-objective genetic algorithm using non-dominated sorting members of the population proposed and Meta heuristic algorithm and GAMS`s results are Compared to Validate proposed algorithm. In the End, results are analyzed.