چکیده:
در این پژوهش به بررسی تاثیر خدمات الکترونیکی چت باتها بر میزان رضایت خریداران آنلاین با نقش میانجیگری کیفیت ارتباط با مشتریان پرداخته شده است. این پژوهش را از لحاظ هدف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی از نوع معادلات ساختاری به حساب آورد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی بصیر آبیک در سال 1397 به تعداد 1646 نفر (طبق سایت بصیر) می-باشند که به اینترنت دسترسی داشته و حداقل یکبار خرید آنلاین انجام دادهاند. نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 312 نفر محاسبه گردید و روش نمونهگیری در این پژوهش در دسترس میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها از طریق تحلیل معادلات ساختاری و کواریانس، کواریانس جهت مشخص نمودن تفاوت و تحلیل دادهها با معادلات ساختاری و نرم افزار PLS smart مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از فرضیات در فرضیه اول ارتباط دو طرفه بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تاثیر دارد. ارتباط دو طرفه بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تاثیر دارد. ایجاد سرگرمی بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تاثیر دارد. ایجاد سرگرمی بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تاثیر دارد. مد روز بودن بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تاثیر دارد. مد روز بودن بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تاثیر دارد. سفارشی ساز بودن بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تاثیر دارد. سفارشی ساز بودن بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تاثیر دارد. حل مشکل بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تاثیر دارد. حل مشکل بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
هدف این مقاله بررسی تأثیر خدمات الکترونیکی چت باتها بر میزان رضایت خریداران آنلاین با نقش میانجیگری کیفیت ارتباط با مشتریان است.
مدل مفهومی مراجعه به تصویر صفحه شکل 2: مدل مفهومی منبع: مینجی چونگ (2018) روش تحقیق روشهای تحقیق را میتوان با توجه به دو ملاک تقسیم کرد: الف) هدف تحقیق ب) نحوه گردآوری دادهها از آنجایی که در تحقیق حاضر سعی شده است که به بررسی تأثیر خدمات الکترونیکی چت باتها بر میزان رضایت خریداران آنلاین با نقش میانجیگری کیفیت ارتباط با مشتریان پرداخته شود، میتوان این پژوهش را از لحاظ هدف تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی به شمار آورد.
جدول 2: مقادیر t-value، p-value و بار عاملی فرضیه دو {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه سه ایجاد سرگرمی بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تأثیر دارد.
جدول 3: مقادیر t-value، p-value و بار عاملی فرضیه سه {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه چهار ایجاد سرگرمی بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تأثیر دارد.
جدول 4: مقادیر t-value، p-value و بار عاملی فرضیه چهار {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه پنج مد روز بودن بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط صحیح تأثیر دارد.
جدول 5: مقادیر t-value، p-value و بار عاملی فرضیه پنج {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه شش مد روز بودن بر رضایت خریداران آنلاین از طریق ارتباط معتبر تأثیر دارد.
(2017) , “The impact of website quality on customer satisfaction and purchase intentions: Evidence from Chinese online visitors”, International Journal of Hospitality Management, Vol. 27, pp.
" International Journal of Service Industry Management 12 (4): 359-377.