چکیده:
آموزش ضمن خدمت یکی از انواع مختلف آموزشهای کارکنان است که در مدت زمان معینی در فضاهای مناسب آموزشی طبق برنامه و براساس اهداف معین صورت می گیرد تا کارمندان را با وظایف شغلی خود و همچنین اهداف سازمان آشنا نموده و رفتار مطلوب و متناسب با ارزشهای حاکم در سازمان و جامعه را در آنان ایجاد نماید. از این هدف پژوهش حاضر کارکرد آموزش ضمن خدمت کارکنان در آموزش و پرورش شیراز بود. روش پژوهش تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها از نوع تحقیقات میدانی است. جامعه آماری آن را 176 کارکنان شرکت کننده در دورههای آموزشی تشکیل می دهد. ابزار جمع آوری اطلاعات تحقیق، پرسشنامه محققساخته 25 سوالی بود. جهت تعیین اعتبار محتوایی، پرسشنامه مقدماتی در اختیار متخصصین قرار داده و از آنها نظرخواهی و اصلاحات لازم انجام گردید. به منظور محاسبه قابلیت اعتماد از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید که مقدار آلفای کرونباخ 88/. محاسبه گردید. یافته های تحقیق نشان داد که آموزش ضمن ضمن بر بهبود فرآیند یاددهی، انتقال دانش و توانمندسازی شرکت کنندگان تاثیر دارد.
خلاصه ماشینی:
کارکرد آموزش ضمن خدمت کارکنان در آموزش و پرورش شیراز حمید شفیعی فدا کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی-استراتژیک، دانشگاه پیام نور واحد کرج چکیده آموزش ضمن خدمت یکی از انواع مختلف آموزشهای کارکنان است که در مدت زمان معینی در فضاهای مناسب آموزشی طبق برنامه و براساس اهداف معین صورت می گیرد تا کارمندان را با وظایف شغلی خود و همچنین اهداف سازمان آشنا نموده و رفتار مطلوب و متناسب با ارزشهای حاکم در سازمان و جامعه را در آنان ایجاد نماید.
جدول 1: تحلیل t تک نمونه ای تاثیر کارکرد آموزش ضمن خدمت بر فرآیند یاددهی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همانگونه که در جدول بالا مشاهده میشود میانگین نمره افسردگی در گروه نمونه 8/3 با انحراف استاندارد 79/ بود و سطح معناداری محاسبه شده کمتر پنج صدم برآورد گردید بنابراین فرضیه تحقیق تائید شد.
جدول 2: تحلیل t تک نمونه ای تاثیر کارکرد آموزش ضمن خدمت بر انتقال دانش {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همانگونه که در جدول بالا مشاهده میشود میانگین نمره افسردگی در گروه نمونه 4/3 با انحراف استاندارد 61/ بود و سطح معناداری محاسبه شده کمتر پنج صدم برآورد گردید بنابراین فرضیه تحقیق تائید شد.
جدول 3: تحلیل t تک نمونه ای تاثیر کارکرد آموزش ضمن خدمت بر توانمدسازی {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} همانگونه که در جدول بالا مشاهده میشود میانگین نمره افسردگی در گروه نمونه 3/3 با انحراف استاندارد 54/ بود و سطح معناداری محاسبه شده کمتر پنج صدم برآورد گردید بنابراین فرضیه تحقیق تائید شد.