چکیده:
روابط انسانی و اخلاق یکی ازنیازهای مشترک جهانی و از لوازم عرضه ارائه اطلاعات و عرصه سیاستگذاری است. نبود عدالت تعاملی درمدرسه به رابطههای سلطه جویانه، به اختلال در سازههای برنامه درسی و غفلت از ضرورتهای اجتماعی هم میانجامد. روش: مطالعه تحلیلی توصیفی انتقادی است و در مقام روش ارائه تجویز وراهبرد: ارزشیابی وسنجش راهبرد و کارآمدی عملی متعادل وهم افزایی معیار مورد نظراین نوشته است یافتهها: بیسوادی، بازماندگی از تحصیل، بیرغبتی به مدرسه یا گریز ازجمع، مسئله فقر و مسکنت و حاشیه نشینیها، در جهان که رو به ازدیاد و نیز وخیم تر شدن نیز دارد، تا حدی پیامد رفتارهای یکطرفه به طور مشخص ضعف عدالت تعاملی در مدرسه هم هست. صورت غالب معضل به سبب انسداد ارتباطی ذی نفعان و کنشگران است که میتواند در مدرسه تمام سطوح مشارکت و کیفیت را متزلزل کند و تعامل بین مثلث دانش، قدرت، اخلاق را به زیان اخلاق ایجاد کند وعارضه یابی، ارتباطات نامطلوب، داوری و ارزشیابی را دشوار میسازد. نتایج: این انسداد به تشکیل "هسته سخت" مدیریتی و حتی "سرمایه اجتماعی تاریک "منجر میشود. میشود گفت ماهیت سرمایه اجتماعی تاریک به مثابه یک هسته ی سخت "غیرقابل نفوذ و در پستو" است، گاه بوروکراسی-به معنی مثبت آن –را هم به خدمت خود در میآورد. بحث: مدرسه نیز به مثابه یک سازمان میتواند دچار سرمایه اجتماعی تاریک شودو شفافیت ارزشیابی وفرایند تصمیمگیری مربوط هم مختل شود. عدالت تعاملی یکی ازخطوط راهنمای عمل است. عدالت تعاملی هم زمینه وهم انگیزه و هم زهدان توانایی در ایجاد و گسترش وفاق اجتماعی و فرایندهای مرتبط با تفاهم و توافق بر سر عمل تربیتی است.
The lack of interactive justice in the school leads to extend autocratic and dictatorial relationships and consequentially” curriculum development” to be disrupted and its social necessities to be forgotten. The analytical method is critical for descriptive study. It has been written as a method of prescribing and evaluating: the evaluation and evaluation of the strategy and the practical efficiency of the balance and the development of this criterion. The dominant cause of the dilemma is due to the blockage of communication between stakeholders and actors, which can shake up all levels of participation and quality in the school, evaluating and fault finding of relationships of triangle of knowledge, power, ethics/ morally would be difficult . This blockage /obstruction will lead to the formation of a "hard core" of management and even a dark social capital. It can be said that its nature is a” hard core " , closed closet, which sometimes direct bureaucracy-in the positive sense- to their own interests and bring formal law to their service. The school as an organization can also suffer from a dark social capital, and the transparency of the evaluation and the decision-making process is also disrupted. Interactive justice is one of the guides to action. Interactive justice is both an area of motivation and the womb of gestating the ability to create and to deepen social consensus and the processes related to a vast understanding on educational practice.
خلاصه ماشینی:
Interactional justice مقدمه کارکرد مهم روابط انساني توأم با عدالت تعاملي تنظيم و پردازش چند و چون اطلاعات مربوط به رابطه ارزش ها و نهاد و کنشگران بايکديگر و فعال سازي طرحواره هاي تسهيل تعامل انساني از منظر تنظيم مطلوب است .
در حالت خوشبينانه انتظار اين است که با شرايط مناسبي ازجمله عدالت تعاملي"سرمايه روانشناختي "١ هرعضو به "سرمايه فرهنگي نمادين " سطح بالاتر ارتقا پيدا کند و کنش ها از صورت انفعالي به صورت ، مسؤولانه تر و آگاه و فعال مبدل گردد و افراد با افزايش " خود اثربخشي"و هم افزايي عزت نفس رضامندي و لذت احساس کنند.
Erosion culture کارکرد مهم روابط انساني توأم با عدالت تعاملي ادراک شده ، پردازش فهم کنشگران از رابطه ارزش ها و نهاد، بازنمايي نمادها و معاني کنشگر با خود (تبديل مضامين و کارکردهاي ارتباط بيروني به خود روايتي)، فعال سازي طرحواره هاي انتخاب ، تصميم گيري و تسهيل تعامل مطلوب است .
روابط انساني توأم با عدالت تعاملي در مدرسه است که طرحواره هاي نمادسازي را با حفظ تنوع زايي معرفتي يا عاطفي، توانايي مديريت تعارض و کاهش بيگانگي اجتماعي ٦ در شرايط و شاکله اجتماعي ٧ غنا بخشد.
رويکردي که چشم اندازي بلند دامنه ترسيم ميکند روايتي بين الاذهاني متکثر و چندآوايي ٦، از ادراک محيطي ٧، ارتباط و امر کيفي و رهايي از تک معنايي دارد و نظريه ها و گزينه هاي بديل ، روابط انساني توأم با عدالت تعاملي مباني اجتماعي تصميم گيري ديگر و خردي نافذتر همراه با 1.