چکیده:
Teachers may have neither the time nor the motivational resources to run full-featured research types. As a result, classroom research or action research is suggested to fulfil the need for the main genuine objective of research: answering questions in the classroom context. Improving students’ learning, managing the class, and evaluating one’s teaching methods and techniques are among the most important questions and problems teachers encounter and need to attend to achieve best classroom practices. The present article explores the motives for and hindrances against classroom research. It also offers practical suggestions for integrating such research into the daily practices of languages teachers.
معلمان ممکن است زمان و منابع انگیزشی کافی را برای انجام انواع شناختهشدة پژوهشهای همهجانبه نداشته باشند. در
نتیجه. پژوهش کلاسی یا پژوهش عملی بهعنوان بهترین روش برای برآورده کردن اصلیترین هدف پژوهش، یعنی پاسخ به
پرسشها در محیط کلاس, پیشنهاد شده است. چگونگی ارتقای یادگیری فراگیرندگان، مدیریت کلاس، خودارزیابی، و روشها
و راهکارهای آموزش از جمله مهمترین پرسشها و مسئلههایی هستند که معلمان در کلاس درس با آنها روبهرو هستند و
برای دستیابی به بهترین عملکرد در کلاس باید مورد توجه قرار دهند. در مقالة پیش روء عوامل انگیزشی و بازدارندة پژوهش
کلاسی مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادهایی نیز برای ادغام پژوهش در فعالیتهای روزمرة معلمان زبان ارائه شده است.