چکیده:
امروزه دست اندرکاران گردشگری به عنوان بزرگترین صنایع درجهان و مهمترین منبع درآمد، بیش از هرچیز، بر ایجاد روابط پایدار و سودآور با بازدیدکنندگان تاکید میکنند که این امر مستلزم شناخت رفتار مصرفی گردشگران و برنامه ریزی جهت جلب رضایت انان و ایجاد انگیزه بازدید مجدد در آنها میباشد. در این راستا یکی از گستردهترین مفاهیم مورد پذیرش در رفتار مصرفی گردشگری، درک نگرش و ارزش آنها میباشد که نقش مهمی را در شکل دهی رفتار بازی میکند. هدف اصلی پژوهش حاضر، تعیین تاثیر ارزش و نگرش گردشگران ورودی به ایران بر پاسخهای شناختی و رفتاری آنان در استفاده از خدمات انلاین گردشگری میباشد. لذا تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از نظر گردآوری دادهها، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. از بعد روش گردآوری اطلاعات نیز از روش میدانی بهره گرفته شده است. از نرم افزارهایspss و plsبرای پاسخ به سوالات تحقیق استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد ابعادی از ارزش و نگرش تاثیر پررنگ تری بر پاسخهای رفتاری و شناختی گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری دارند. لذا میتوان با برنامه ریزی صحیح، ضمن تقویت این ابعاد، سعی در برطرف نمودن نقاط ضعف موجود در سایر گزینهها نمود.
In today's competitive and challenging environment, all organizations such as tourism emphasize on building sustainable and profitable relationships with customers. New marketing will lead companies, in addition to trying to observe new customers, to maintain current customers and establish a permanent relationship with them. Therefore, one of the broadest accepted concepts in consumer behavior, attitude and value and their behavior plays an important role in shaping consumer behavior. So this is an applied research which was developed to investigate the above relationship. The statistical population of this study is composed of tourism which visited Iran in 1396. Based on the Cochran formula 411 individuals have been considered as the statistical sample. For data collection the standard questionnaires were applied. The validity and reliability of the questionnaires were tested and the required changed were applied. As the results show the attitude-dimensional dimension has a significant effect on the level of happiness and functional, and on the other hand, the dimension of happiness also has a significant effect on the increase in the number of clicks.