چکیده:
در این تحقیق به بررسی وضعیت نگرش و دانش مدیران و کارکنان و عملکرد منابع انسانی مدرن در ادارات دولتی استان ایلام پرداخته شده است. فرضیهها بر اساس مدل معرفی شده توسط وردارلیر 2016 تهیه شدند. روش تحقیق توصیفی و هدف آن کاربردی بوده است. برای بررسی سوالات تحقیق از نظرات مدیران وکارشناسان در ادارات دولتی استان ایلام استفاده شده است. دادههای جمعآوری شده توسط آزمون میانگین برای سنجش وضعیت نگرش و دانش مدیران و کارکنان و مقایسات میانگین برای تفاوت نگرش و دانش مدیران با کارکنان با نرمافزار SPSS انجام شدهاست. نتایج نشان داد که وضعیت نگرش و دانش مدیران و کارنان بیش از حد متوسط است ولی تفاوت معناداری بین نگرش و دانش مدیران و کارکنان وجود دارد. میزان نگرش و دانش کارکنان از مدیران در ادارات دولتی استان ایلام علیرغم انتظار اولیه یالاتر است.
خلاصه ماشینی:
فعالیتهای منابع انسانی مدرن در این تحقیق که از منبع وردارلیر 1 2016 اخذ شده عبارتند از: آموزش و توسعه سیستم پاداش مشارکت روانشناختی ارزشیابی عملکرد اداره بحران انسانی تمرکز این مطالعه بر روی مدیریت منابع انسانی در شرایط خاص و بحران منابع انسانی در ادارات دولتی ایلام معطوف است، مشکلات منابع انسانی در تمام صورت ها و شکل ها ظاهر می شود؛ این مطالعه سعی خواهد کرد تا چشم انداز محقق از منابع انسانی مدرن را در برای حل مسائل انسانی و به نوعی در مواجه با بحران انسانی نشان دهد.
در این تحقیق شرایط بحرانهای سازمانی مرتبط با منابع انسانی بعنوان عاملی که مدیریت منابع انسانی باید آنرا مدیریت کند در نظر گرفته شده و هدف تحقیق بررسی تفاوت دیدگاه مدیران و کارکنان (نگرش و دانش آنها) در فعالیتهای مدیریت منابع انسانی مدرن در سازمانها است.
وضعیت نگرش و دانش مدیران در فعالیتهای مدیریت منابع انسانی نسبت به موقعیت بحران با هم مقایسه شده تا نشان داده شود که چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟ بنابراین لازم است تا وضعیت نگرش و دانش کارکنان و مدیران در زمینه فعالیتهای مدیریت منابع انسانی مدرن مشخص گردد.
مدیریت استراتژیک منابع انسانی دارای کارکردها یا تکالیفی است که در سازمان ها، به منظور فراهم کردن منابع انسانی مناسب و هماهنگ برای تحقق هدف های سازمان اجرا می شود و در واقع کارکردهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی بدان معناست که سازمان ها می توانند در مهارت، نگرش، رفتار کارکنان متناسب با شغل آنها نفوذ کرده تا به اهداف سازمانی دست یابند (Collins& Clark, 2003).