خلاصه ماشینی:
"پس مینیمالیسم امتداد منطقی همان سبکهای سیاستگریز تجریدی آمریکایی است که در دوران ساحره سوزان شکل میگیرند،اما قصد دارد نقاشی از از آن حالت شخصی خارج کند و به همین واسطه،واقعیت را به شکلی فیگوراتیو با رنگهایی خالص در شکلهای هندسی به نمایش میگذارد که بنیاد فیزیکی هر ابژه را نمایان سازد،اما در اساس باز هم گریز از صورت ظاهری واقعیت عینی است که اغلب در جزئیاتی از آنچه چشم میبیند مفهوم پیدا میکند و اصولا به دور از چشمانداز به منظرهپردازی معنا مییابد.
اما مینیمالیسم در موسیقی و نقاشی،صرفا تلاشی برای کشف عناصر بنیانی شکل هنری نیست که بیشتر نزدیک کردن هنر به شکلهای بدوی و خالی از تفکر جدی،با کمی ادا اطوار ضدروشنفکری و فخرفروشی به نادانی و جهالت علمی و فلسفی است که شعارهایی مثل«آنچه میبینید همان چیزی است که میبینید»را در مقابل«نه دیدن،بلکه مشاهده کردن» (تصویرتصویر) پاپ آرت قرار میدهد و در بسیاری از اوقات چون لجبازیهایی کودکانه- نقاشیهای بچهها با شابلون و پرکردنشان با رنگهای شاد،شکل ساختنهایشان با حجمهای هندسی چوبی و پلاستیکی،و یا زدن مکرر از دکمه ریت ارگ اسباب بازیشان-در برابر جنبشهایی اصیل و برگرفته از مقتضیات زمانی همچون آوانگارد و یا پاپ آرت آمریکایی است؛امتداد منطقی تاریخی همان خط است،چون آنتیتزی بیمورد ولی بیمعنا است که خیلی زود فراموش شده و در دوران عمر کوتاهش نیز کارکردی نداشته است؛یکی از آن موجودات عجیب و غریب عصر سرگردانی و بیایمانی است که باز در شکلهای بدوی -اینبار مجسمههای فلزی و از این قبیل خزعبلات-به دنبال عنصر بنیانی میگردد تا بتی جدید برای خودش علم کند؛هرچند چشمنواز است،ولی عین بدویت است؛و چون هیچ چیز ندارد،حتی در زمان خودش کهنه،فیگوراتیو و بیثمر به نظر میرسد."