خلاصه ماشینی:
"اما فکر میکنم فیلم از همین کلیشهها به نحوی ظریف استفاده کرده است: بحران میانسالی،شکاف بین نسلها،درگیری بر سر ازدواج دختر،مرگ همسر و تنهایی...
پیش از این،تنها بهانهء وارن اشمیت برای گریز از یکنواختی و روزمرگی، نامه نوشتن برای یک بنیاد حمایت از کودکان محروم آفریقاییست؛صحنهای ساده و بدون تأکید که در آغاز به نظر زاید و حتی بیربط میرسد.
فصلنامه نوشتن وارن برای کودک تانزانیایی، بهانهء نمایشی جذابی برای معرفی روحیهء متناقض او به حساب میآی،اما مرگ همسر وارن،آنقدر مهم هست که ما را از پیگیری ماجرای تکفل کودک،منصرف کند(و همین نکته،ظرافت فیلمنامه را برای رو کردن این برگ برنده در پایان فیلم،به اثبات میرساند).
کاریست قابل پیشبینی که لحظههای زاید و نچسبی هم دارد(فصل خوابیدن وارن در تختخواب،رسما برای به دست آوردن دل تماشاگر میان مایه و زیر متوسط در فیلم گنجانده شده است)،اما در سطحی که ساخته شده است، میکوشد از قالبهای رایج یک ملودرام متوسط متکی به متن/بازیگر در شکلی درست و معقول استفاده کند."