خلاصه ماشینی:
"واکنش پنجم(تهمینه میلانی) @میلاد محمد خانی پیش درآمد:چه میتوان گفت دربارهء فیلمی که به رغم ادعا و هیاهو،در نهایت اثری خنثی و الکن است و به دلیل پرداخت نامنسجم،نه تنها هدف خود را نمییابد بلکه اثر معکوس بر جای میگذارد و مخاطبان بالقوهء خود را دلسرد میکند.
چه میشود نوشت از فیلمسازی که به دلیل بدفهمی از یک نظریه و پافشاری بیجا و بدون استدلال بر یک پدیده-حالا دیگر مضمحل-به نتایج غریبی از آن دست یافته است!چه میتوان انتظار داشت از منتقدانی که هر بار با دیدن اثری جدید از فیلمساز مذکور بیش از پیش-و نیز خشمگنانه-از نظرات گذشته خود عدول میکنند و یگانه تجربهء متوسط و قابل قبول کارگردان را تنها یک حادثه مینامند.
شاید همین چند جمله برای بیننده پیگیر و خوانندهء مشتاق،راهگشای ورود-و نیز عبور-از فیلمی مانند واکنش پنجم(تهمینه میلانی)باشد،اما به دلیل اینکه بعدها متهم به غرضورزی،عناد، بیماری و نامردی!نشویم(به هرحال نگارنده با عرض شرمندگی مرد است!)ذیلا به نکاتی اشاره میکنیم: 1-فمینیسم:نظریهء فمینیسم در اوایل دههء شصت میلادی،آرامآرام و به تدریج پا گرفت و در سالهای آغازین دهه هفتاد جای خود را در سینما باز کرد."